Üha enam kodumaiseid esirikkaid suunab
muudel elualadel teenitud raha laevandusse. Mõni leiab, et juba laeva omamine
iseenesest on seksikas, teised aga peavad seda lihtsalt heaks
finantsinvesteeringuks.
Näiteks Tiina Mõis. "See on selline finantsinvesteering, ärge küsige enamat, ma firmas aktiivselt ei tegutse," on Mõis mõni aeg tagasi laevandusse rahapaigutamine kohta sõnanud. Talle kuulub osalus laevandusfirma Baltic Scandinavian Lines (BLS) valdusfirmas Pakri Marine Investments. Peale Mõisa kuuluvad BLSi omanikeringi ka kütuseärimees Heiti Hääl, tema vend Marti ning õde-venda Antti ja Liis Rammo.
Eesti laevastik on Euroopa mõistes tilluke
Kas on tegemist uudse hobiga, kus laevade omamine kõrgemat taset näitab või on tegemist tõeliselt perspektiivika investeeringuga?
Mõned aastad tagasi rääkis Eesti Laevaomanike Liidu president ja Tallinki nõukogu esimees Toivo Ninnas, et Eesti on unikaalne riik selle poolest, et ei toeta oma laevandust ühelgi viisil.
"Tagajärjeks on olukord, kus Tallinki alused seilavad juba Läti lipu all ja need mõned kaubalaevad, mis Eesti Merelaevandusel veel alles, Euroopa vetest kaugemale ei jõua. Praegu moodustab Eesti laevastik vaid 0,2% Euroopa laevandusest, Euroopa aga kontrollib 40% maailma laevastikust," rääkis Ninnas.
Olukord ei ole muutunud. "Laevandusäri ning logistika on maailmas vägagi perspektiivikas. Transpordisektor on maailmas üks arenevamaid harusid," ütleb Heiti Hääl.
Hääl: kaubavedu Eesti ja Rootsi vahel suureneb
Tallinki ühe omaniku, Kalev Järvelille sõnul on Rootsi-suunalised kaubaveod pärast ühinemist Euroopa Liiduga kahanenud. "Tegu on langeva turuga," märkis Järvelill.
Hääl seda ei usu. Ütleb hoopis, et nende viimase kahe aasta numbrid sellelt liinilt on tõusvad ega näita kindlasti selle liini jahtumist.
Transiidiärimees Anatoli Kanajev ütles aripaev.ee-le, et pärast rasket 2007. aastat mängivad sel aastal transiidis pearolli mereveod ja konteinerid.
Arco Vara omanikud Arti Arakas ja Richard Tomingas ostsid 2006. aastal asutatud Euro Shippinguga Silja Line'i tütarfirmalt SeaWind Line laeva Star Wind, mis nimetati ümber Vironiaks. Mehed on väitnud, et see ei jää ainsaks laevaks.
Seotud lood
Mullu premeeris end kõige kopsakamate
dividendidega ehitusmaterjalide tootmise ja kaubandusega tegelev Vello Kunman.
Tema preemiaks sai 122 miljonit krooni.
Kütuseärimehena tuntud Heiti Hääle firma
Boxer Puidu Eksport ostis kolmandiku Paldiski ja Kapellskäri laevaliini omavast
firmast, müüjaks oli Tiina Mõisale kuuluv firma Genteel.
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.