Mõned aastad tagasi rääkis Eesti Laevaomanike Liidu president ja Tallinki nõukogu esimees Toivo Ninnas, et Eesti on unikaalne riik selle poolest, et ei toeta oma laevandust ühelgi viisil.
"Tagajärjeks on olukord, kus Tallinki alused seilavad juba Läti lipu all ja need mõned kaubalaevad, mis Eesti Merelaevandusel veel alles, Euroopa vetest kaugemale ei jõua. Praegu moodustab Eesti laevastik vaid 0,2% Euroopa laevandusest, Euroopa aga kontrollib 40% maailma laevastikust," rääkis Ninnas.
Olukord ei ole muutunud. "Laevandusäri ning logistika on maailmas vägagi perspektiivikas. Transpordisektor on maailmas üks arenevamaid harusid," ütleb Heiti Hääl.
Hääl: kaubavedu Eesti ja Rootsi vahel suureneb
Tallinki ühe omaniku, Kalev Järvelille sõnul on Rootsi-suunalised kaubaveod pärast ühinemist Euroopa Liiduga kahanenud. "Tegu on langeva turuga," märkis Järvelill.
Hääl seda ei usu. Ütleb hoopis, et nende viimase kahe aasta numbrid sellelt liinilt on tõusvad ega näita kindlasti selle liini jahtumist.
Transiidiärimees Anatoli Kanajev ütles aripaev.ee-le, et pärast rasket 2007. aastat mängivad sel aastal transiidis pearolli mereveod ja konteinerid.
Arco Vara omanikud Arti Arakas ja Richard Tomingas ostsid 2006. aastal asutatud Euro Shippinguga Silja Line'i tütarfirmalt SeaWind Line laeva Star Wind, mis nimetati ümber Vironiaks. Mehed on väitnud, et see ei jää ainsaks laevaks.