Kolme erineva autoga kolmsada kilomeetrit
Pärnusse ja tagasi sõites oli väikseim kütusekulu diiselautol, kuid bensiini
soodsam hind andis võidu hoopis hübriidile.
Testi eesmärk oli teada saada, kui palju maksab praeguste kütusehindade juures kindel distants erinevate autodega sõites.
Proovisõidukiteks valisime ökonoomse bensiinimootoriga auto, milleks sai Honda Civicu hübriid, diiselauto Seat Leon 2,0 TDi DSG ja natuke võimsama bensiinimootoriga auto, mille osa pidi täitma kolmeliitrise bensiinimootoriga BMW 525i.
Laagri Statoilis tankisime paagid täis ja alustasime sõitu Pärnu suunas. Märjamaal pidasime kinni ja vahetasime autode juhte. Seda tegime ka edaspidi pidevalt, sest kuigi testiautod läbisid distantsi samal ajal, võivad inimeste juhtimisvõtted väga erinevad olla ja sestap kütusekulu ka erinev tulla. Jõudnud Pärnu, tegime seal mõned tiirud ja pidasime ka paar korda kinni. Vahepeal vahetasid juhid jälle autosid ja asusid tagasiteele. Seegi kord tehti peatus Märjamaal, kus vahetati taas autosid ning sama korrati Tallinna piiril.
Sõitsime läbi pealinna Viimsisse ja tagasi samuti kesklinna kaudu kuni Statoili Sõle teenindusjaamani, kus täitsime autode paagid uuesti. Läbisõiduks oli alates Laagri Statoilist 300,6 kilomeetrit. Kui oleksime autod tankinud uuesti Laagri bensiinijaamas, oleks võitjaks tulnud Seat, mis maanteel oli teistest selgelt ökonoomsem. Linn oli aga see, kus hübriid võitma hakkas. Pidevad punased tuled foorides ja kesklinna ummikutes passimine tähendas seda, et diislit muudkui kulus ja hübriid lükkas samal ajal mootori välja. Lõppkokkuvõttes kulus diislit ainult natuke vähem, kui hübriidil bensiini, kuid bensiini kasuks olev hinnavahe tegi suurema kulu tasa ja võitjaks tuli siiski hübriid.
Sõitsime maanteel reeglina sada kilomeetrit tunnis, kui oleksime sõitnud 80-90 km tunnis, oleks jällegi diisel rohkem võitja olnud, sest suutis siis pidevat hetkekulu alla nelja liitri sajale näidata.
"Sajaga" sõites kippus kulu aga alla viie liitri tulema. BMW suutis oma kolmeliitrise mootoriga läbida kogu distantsi keskmise kuluga 7,5 liitrit saja kilomeetri kohta. Hinnavahe oli läbitud maa puhul hübriidiga 88 krooni ja viiskümmend senti. Kui Civic ja Leon olid normaalsete läbisõitudega, ehk oma parima kulu arvatavasti saavutanud, siis BMW tuli testi vaid paarsada kilomeetrit sõitnuna ja tema parim kulu on alles saavutamisel.
Hübriidi keskmiseks kütusekuluks tuli 5,6 liitrit saja kilomeetri kohta. Diisel-Seati keskmiseks kütusekuluks tuli 5,5 liitrit saja kilomeetri kohta. Kolmeliitrise mootoriga BMW keskmine kütusekulu oli 7,5 liitrit saja kilomeetri kohta.
Kõige soodsama sõidu tegi ökonoomse bensiinimootori osa etendanud Honda Civic hübriid, mis suutis vahemaa läbida 261,57 krooniga. Pool liitrit vähem kulutanud diiselauto Seat Leon pidi paraku alla vanduma kütusehindadele ja sõidu maksumuseks tuli 273,71 krooni. Keskmisest võimsama mootoriga BMW suutis aga testis ehk kõige enam üllatada, tehes sama otsa 350 krooni ja 10 sendi eest.
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.