Saku Õlletehase turundusdirektori Rauno
Stüffi sõnul on Eestis tugevad kodumaised õlletehased, mistõttu
importõllede müük on marginaalne, 4%.
"Tegemist on peamiselt super premium segmendi õlledega, mille ostjaskond on väike. Või siis suurte plastikpudelis õlledega Ukrainast ja Venemaalt, mis pärast Saku poolt turule toodud kvaliteetse plastpudeli turuletoomist üle kahe aasta tagasi, on iga kvartaliga oma osakaalu vähendanud ning tänaseks oma mahud ja akuutsuse kaotanud," selgitas Stüff.
Stüff kinnitas, et nn märgita õlletoodetele (private label - ingl. k.) turuosa kaotanuna ei hakka Saku Õlletehas sellegipoolest taolistele toodetele panustama. "Turuliidrina on Saku strateegia tulude kasv läbi oma tugevate markide, mille eest me vastutame tarbija ees ning millesse oleme valmis investeerima. Kaasaminek tähendaks lühiajalist võimalust oma toodetud liitri kasvu presenteerida, pikas perspektiivis tähendaks see aga tagasilööki ärilises tugevuses," põhjendas turundusdirektor.
Stüff selgitas edasi, kuna margi omanik ei ole tootja, siis on võimalik märjukese valmistaja iga kell vähempakkumise teel mõne Bulgaaria tootja vastu vahetada. Privatelabeleid toodavad tavaliselt tehased, kellel ei ole endal tugevaid brände või siis omakorda need, kellel on tootmismahte üle, lisas ta.
Stüff ei saanud mainimata jätta, et Saku on ettevõtte märgina EMOR andmetel TOP 3, Saku Originaal on enim müüdud õlu Eestis ning tuntuim õllemärk, Rock on Eesti kolmandana mainekaim õlu. "Pikas perspektiivis Saku kaotaks oma äriliselt tugevuselt, kui läheksime odava teenustöö osutamisega kaasa. Turuliidrina on meie missioon teha õlut, millele uhkusega alla kirjutame ja mille eest avalikult vastutame ja mille tagame invetseeringutega," rõhutas Stüff.
Täna oma äritulemust vaadates on Stüffi hinnangul tehtud õige valik. "Me ei pea konkureerima Säästu Kange teenustööle, pigem arendame selles segmendis oma Presidendi Pilsnerit või Taurust," rääkis mees uhkustundega.
Seotud lood
Aasta esimese kahe kuuga müüs Läti
õlletootja Cesu Alus kohalikul turul 7 miljonit liitrit jooke, mis on eelmisest
aastast kolmandiku võrra rohkem, kirjutas BizNews.lv.
Eesti Õlletootjate Liidu andmetel kujunes
kodumaise õlleturu kogumahuks 2007. aastal 128 miljonit liitrit, langedes
1,4%.
Aprilli algul järgib Soome tootja Koff
maailmas levivat trendi ja toob turule maitse ja alkoholisisalduse poolest
tavalise keskõllega sarnased, kuid 30% vähem energiat sisaldavad õllesordid.
Uue sarja esimene saade!
Elisa Eesti juht Andrus Hiiepuu rõhutab uhiuues sarjas “Juhtides tulevikku”, et suurfirmad liiguvad kestlikkuse suunas ja sellega kujundatakse ümber tööstusharud. Kes pole sellega kaasas, jääb lihtsalt maha.