• OMX Baltic0,3%272,44
  • OMX Riga−0,08%873,65
  • OMX Tallinn−0,36%1 754
  • OMX Vilnius−0,1%1 048,49
  • S&P 5000,74%5 973,1
  • DOW 300,00%43 729,34
  • Nasdaq 1,51%19 269,46
  • FTSE 100−0,76%8 079,03
  • Nikkei 2250,3%39 500,37
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,69
  • OMX Baltic0,3%272,44
  • OMX Riga−0,08%873,65
  • OMX Tallinn−0,36%1 754
  • OMX Vilnius−0,1%1 048,49
  • S&P 5000,74%5 973,1
  • DOW 300,00%43 729,34
  • Nasdaq 1,51%19 269,46
  • FTSE 100−0,76%8 079,03
  • Nikkei 2250,3%39 500,37
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,69
  • 29.02.08, 15:49
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Importõlu on vähepopulaarne

Saku Õlletehase turundusdirektori Rauno Stüffi sõnul on Eestis tugevad kodumaised õlletehased, mistõttu importõllede müük on marginaalne, 4%.
"Tegemist on peamiselt super premium segmendi õlledega, mille ostjaskond on väike. Või siis suurte plastikpudelis õlledega Ukrainast ja Venemaalt, mis pärast Saku poolt turule toodud kvaliteetse plastpudeli turuletoomist üle kahe aasta tagasi, on iga kvartaliga oma osakaalu vähendanud ning tänaseks oma mahud ja akuutsuse kaotanud," selgitas Stüff.
Stüff kinnitas, et nn märgita õlletoodetele (private label - ingl. k.) turuosa kaotanuna ei hakka Saku Õlletehas sellegipoolest taolistele toodetele panustama. "Turuliidrina on Saku strateegia tulude kasv läbi oma tugevate markide, mille eest me vastutame tarbija ees ning millesse oleme valmis investeerima. Kaasaminek tähendaks lühiajalist võimalust oma toodetud liitri kasvu presenteerida, pikas perspektiivis tähendaks see aga tagasilööki ärilises tugevuses," põhjendas turundusdirektor.
Stüff selgitas edasi, kuna margi omanik ei ole tootja, siis on võimalik märjukese valmistaja iga kell vähempakkumise teel mõne Bulgaaria tootja vastu vahetada. Privatelabeleid toodavad tavaliselt tehased, kellel ei ole endal tugevaid brände või siis omakorda need, kellel on tootmismahte üle, lisas ta.
Stüff ei saanud mainimata jätta, et Saku on ettevõtte märgina EMOR andmetel TOP 3, Saku Originaal on enim müüdud õlu Eestis ning tuntuim õllemärk, Rock on Eesti kolmandana mainekaim õlu. "Pikas perspektiivis Saku kaotaks oma äriliselt tugevuselt, kui läheksime odava teenustöö osutamisega kaasa. Turuliidrina on meie missioon teha õlut, millele uhkusega alla kirjutame ja mille eest avalikult vastutame ja mille tagame invetseeringutega," rõhutas Stüff.
Täna oma äritulemust vaadates on Stüffi hinnangul tehtud õige valik. "Me ei pea konkureerima Säästu Kange teenustööle, pigem arendame selles segmendis oma Presidendi Pilsnerit või Taurust," rääkis mees uhkustundega.

Seotud lood

Uudised
  • 20.03.08, 14:28
Läti õlletootja müüs 2 kuuga 7 miljonit liitrit jooke
Aasta esimese kahe kuuga müüs Läti õlletootja Cesu Alus kohalikul turul 7 miljonit liitrit jooke, mis on eelmisest aastast kolmandiku võrra rohkem, kirjutas BizNews.lv.
Uudised
  • 04.02.08, 08:57
Õlu taandus teiste alkohoolsete jookide ees
Eesti Õlletootjate Liidu andmetel kujunes kodumaise õlleturu kogumahuks 2007. aastal 128 miljonit liitrit, langedes 1,4%.
Uudised
  • 20.03.08, 07:48
Soomlased toovad turule light-õlled
Aprilli algul järgib Soome tootja Koff maailmas levivat trendi ja toob turule maitse ja alkoholisisalduse poolest tavalise keskõllega sarnased, kuid 30% vähem energiat sisaldavad õllesordid.
  • ST
Sisuturundus
  • 31.10.24, 13:21
Elisa juht: kestlikkuse rongi enam ei peata
Uue sarja esimene saade!
Elisa Eesti juht Andrus Hiiepuu rõhutab uhiuues sarjas “Juhtides tulevikku”, et suurfirmad liiguvad kestlikkuse suunas ja sellega kujundatakse ümber tööstusharud. Kes pole sellega kaasas, jääb lihtsalt maha.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele