Aprilli algul järgib Soome tootja Koff
maailmas levivat trendi ja toob turule maitse ja alkoholisisalduse poolest
tavalise keskõllega sarnased, kuid 30% vähem energiat sisaldavad õllesordid.
Kaloreid leidub toodetes koguni vähem, kui laiemalt levinud kõige lahjema kategooria õlledes (Soomes ykkösolut), kirjutas Kauppalehti. Seaduse kohaselt peabki light-tooteks nimetatu puhul kalorimäär olema tavalisest vähemalt 30% väiksem.
Koffi turundusjuhi Tapio Finér`i sõnul algas USAs light-õllede edukäik juba aastaid tagasi ning jätkub, nende osa müügis on keskmise kangusega õllede seas juba üle poole. Ka Euroopas olevat start edukas. Sinebrychoffi firmal tulevad nüüd välja Soomes toodetav Koff Lite ja Taanist tulev Carlsberg Lite.
Madalam energiasisaldus saavutatakse kasutades lahjemat algvirret, kus kaugemale viidud käärimisprotsessi abil moodustub peaaegu sama alkoholiprotsent, mis sama tüüpi tavalises õlles. Pruulimeister Tapio Kangas-Heiska selgitusel pikeneb ka protsess keedukojas, kus üritatakse muuta tavalisest suuremat osa linnastes leiduvast tärklisest käärimiskõlbulikuks suhkruks. "Siiski mitte kõike, sest käärimata jäänud suhkrud tasakaalustavad õlle maitset," lisas ta.
Carlsberg üritab oma Lite-õlut tänavu müüa peale Taani ka Rootsis, Norras ja Kanadas.
Seotud lood
Rottidel tehtud katsed näitasid, et
mõõdukas alkoholitarbimine parandab nii nägemis- kui emotsionaalselt mälu.
Taani õlletootja Carlsberg kavatseb hakata
õlut pruulima, kasutades samu meetodeid, mida viikingid kasutasid umbes 1000
aastat tagasi
Saku Õlletehase turundusdirektori Rauno
Stüffi sõnul on Eestis tugevad kodumaised õlletehased, mistõttu
importõllede müük on marginaalne, 4%.
Eesti Õlletootjate Liidu andmetel kujunes
kodumaise õlleturu kogumahuks 2007. aastal 128 miljonit liitrit, langedes
1,4%.
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.