• OMX Baltic−0,05%298,45
  • OMX Riga0,71%864,41
  • OMX Tallinn0,12%1 951,81
  • OMX Vilnius−0,37%1 149,67
  • S&P 500−0,17%5 396,63
  • DOW 30−0,38%40 368,96
  • Nasdaq −0,05%16 823,17
  • FTSE 1001,41%8 249,12
  • Nikkei 225−1,55%33 736,64
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%94,87
  • OMX Baltic−0,05%298,45
  • OMX Riga0,71%864,41
  • OMX Tallinn0,12%1 951,81
  • OMX Vilnius−0,37%1 149,67
  • S&P 500−0,17%5 396,63
  • DOW 30−0,38%40 368,96
  • Nasdaq −0,05%16 823,17
  • FTSE 1001,41%8 249,12
  • Nikkei 225−1,55%33 736,64
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%94,87
  • 20.03.08, 09:56
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Diiselmootor tõrjub bensiini välja

Ehkki diisel on sama kallis või kallim kui bensiin, siis üleeile Datamonitori poolt avalikustatud uuringust selgub, et 2007. aastal müüdi diiselmootoriga sõiduautosid Euroopas rohkem kui bensiinimootoriga autosid.
Diiselmootoriga sõiduautode osakaal on enamikus Euroopa riikides järjekindlalt suurenenud. Kõige kiiremas tempos toimub see Poolas, Tšehhis ja Ungaris, samuti Norras.
Ent miks diislikütus on Eestis kallim kui bensiin?
Olerexi turundusjuht Antti Moppeli sõnul võiks rääkida Euroopa tehaste ebapiisavast tootmisvõimsusest, mis tähendab, et Euroopa on muutunud diislikütuse importööriks.
Samuti spekulatsioonivõimalustest, mida selline olukord avab diislikütuse tuletistehingutega mänguritele, ja paljudest muudest faktoritest, mis kõrge diislikütuse sisseostuhinna taga seisavad. "Pigem nähtaks selles järjekordset "alibit", mis annab kohalikele jaemüüjatele põhjuse hindu üles kruvida," ütles Moppel.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele