Ehkki diisel on sama kallis või kallim kui
bensiin, siis üleeile Datamonitori poolt avalikustatud uuringust selgub, et
2007. aastal müüdi diiselmootoriga sõiduautosid Euroopas rohkem kui
bensiinimootoriga autosid.
Diiselmootoriga sõiduautode osakaal on enamikus Euroopa riikides järjekindlalt suurenenud. Kõige kiiremas tempos toimub see Poolas, Tšehhis ja Ungaris, samuti Norras.
Ent miks diislikütus on Eestis kallim kui bensiin?
Olerexi turundusjuht Antti Moppeli sõnul võiks rääkida Euroopa tehaste ebapiisavast tootmisvõimsusest, mis tähendab, et Euroopa on muutunud diislikütuse importööriks.
Samuti spekulatsioonivõimalustest, mida selline olukord avab diislikütuse tuletistehingutega mänguritele, ja paljudest muudest faktoritest, mis kõrge diislikütuse sisseostuhinna taga seisavad. "Pigem nähtaks selles järjekordset "alibit", mis annab kohalikele jaemüüjatele põhjuse hindu üles kruvida," ütles Moppel.
Seotud lood
Eestis deklareeriti eelmisel aastal
tarbimisse 1,3 miljardit liitrit kütust, kallima - s.o diisli - osakaal on
seejuures märgatavalt suurem.
Biodiisli kasutamine mitte ei vähenda, vaid
võrreldes tavalise diisliga isegi suurendab kasvuhoonegaaside atmosfääri
paiskamist.
Diislikütuse hind on Eestis enamikus
opereerivates tanklates kallim kui 95 bensiini hind. Tavaliselt on Euroopas
olukord vastupidine. Miks Eestis on diislikütus kallim kui bensiin?
Statoil müüb rohkem mootoribensiini kui
diislikütust, samas on viimastel aastatel diislikütuse kasvutrend olnud
kiirem.
Maksude koosseis muutub veel ja maksumäärad lähevad kõrgemaks – selle peale võib mürki võtta, arvab raamatupidamisbüroo Vesiir asutaja ja juht Enno Lepvalts.