Hiinlased valmistuvad olümpiaks täie
tõsidusega. Nende relvastuses on superarvuti, lennukid ja kahurid, et võidelda
olümpiamängude ajal pilvede vastu, kirjutab Technology Review.
Eesmärk: ei ühtegi piiska Pekingi 91 000 kohalisele katuseta olümpiastaadionile. August on sealkandis vihmane. Tulistada on ilmselt lihtsam kui katuse ehitamine.
Hiina meteoroloogiateenistuses on spetsiaalne ligi miljardikroonise aastaeelarvega ilma muutmise üksus, kus valmistati ette kolmeastmeline programm. Esiteks, muretseti superarvuti IBM p575, mis jälgib 44 000 ruutkilomeetrist ala (peaaegu Eesti pindala) ning igale ruutkilomeetrile antakse tunni tagant ilmaprognoos.
Teine aste: lennukite ja kahurite abil tulistatakse ja pihustatakse veel kaugemal olevatesse vihmapilvedesse hõbejodiidi ja kuiva jääd lootuses, et pilved enne staadionini jõudmist tühjaks sajavad. Kolmas aste: kui vihmapilved siiski peaksid staadionini tungima, kasutatakse lämmastiku baasil toodetud jahutusvedelikku vähendamaks piiskade suurust, selle tulemusena loodetakse vihmasadu ära hoida.
Vihmavastase võitluse plaan on Hiina võimsuse näitamise üks komponent. Kui 2001. aastal selgus, et mängud toimuvad Pekingis, komandeeriti linna 120 000 ehitustöölist ning käivitus suurehitamine, mis põhjustas kogu maailmas terasepõua. Mängude ajaks on plaanis evakueerida Pekingist 1,5 miljonit inimest, et rahvast füüsiliselt vähem oleks.
Hiina eksperimentidest ilma alal on Novaator varem kirjutanud:
Hiina korraldas esimese kunstliku lumesajuArtikkel ilmus Erik Puura
keskkonnablogis.
Seotud lood
Kui sa oled hiinlane ja veel vaene
hiinlane, siis pead juba varases nooruses hakkama omale hauaplatsi raha koguma,
või siis mitte surema, kuna hiljuti jõustunud seadusemuudatus ajas
hauaplatside hinnad kinnisvarast kõrgemaks.
Hiina teadlased kinnitasid täie kindlusega,
et plaani viia olümpiatule tõrvik maailma kõrgeima tipu Mount Everesti otsa
saadab edu. Külm ja hapnikuvaene õhk ei saa tulele saatuslikuks.
Hiina ilmastikuteadlaste väitel läks neil
Tiibeti platool korda maailma esimene kunstlik lumesadu, mis tekitati pilvedesse
väikesi hõbedaosakesi puistates.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele