Finantsinspektsiooni finantsteenuste
järelevalve divisjoni juht Andre Nõmm on rõõmus, et investeerimis- ja
pensionifondide reklaam uued piirangud saab, öeldes, et seni on fonde võrreldud
väga erinevatel alustel.
„Finantsinspektsiooni kogemus ütleb, et fonde reklaamides on aeg-ajalt viidatud ühele või teisele fondile kui liidrile, aasta edukaimale fondile, parimale fondile ja parima tootlusega fondile. Seejuures on fondide tootluse aluseks võetud perioodid väga erinevad. Sageli ei ole tegemist täisperioodidega, vaid nn väljakistud perioodidega, mis algavad ning lõppevad juhuslikult valitud kuupäeval perioodi keskel. Selline lähenemine annab fondivalitsejale võimaluse reklaamida just sellise perioodi tootlust, kus fond on olnud kõige edukam. Samas seda ajavahemikku ajas edasi või tagasi nihutades võib olukord olla hoopis teistsugune," märkis Nõmm.
Teise näitena tõi Nõmm välja probleemi, kus fondi tootluse kohta avaldatavas teabes sageli puudub viide, et mineviku tootlus ei ole aluseks samasugusele tootlusele tulevikus. "Sellise viite lisamatajätmine võib investoreid eksitada. Kui ei ole selgelt ning üheselt välja toodud, et fondi tootlus minevikus ei ole aluseks samasugusele tootlusele tulevikus, annab see investorile aluse eeldada sarnaste suundade jätkumist ning sarnast tootlust ka tulevikus," lisas ta.
Seotud lood
Finantsinspektsiooni (FI) uuel, tarbijaile
suunatud kodulehel minuraha.ee jagab inspektsioon inimestele nõu, kuidas oma
rahaasju paremini korraldada.
Rahandusministeerium saatis
kooskõlastusringile investeerimisfondide seaduse eelnõu, mille kohaselt
muudetakse investeerimis- ja pensionifondide reklaamimise tingimusi ning
laiendatakse fondide investeerimisvõimalusi.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.