Viimastel aastatel on eestimaisel kapitalil
põhinev AS Prike omandanud Läti ja Leedu väikeste joogifirmade aktsiad ning
panustatud nende arengusse ja kasvu, mis on väikefirmadest teinud kolme aastaga
oma ala tugevad turuosalised kolmes riigis.
ASi Prike juhatuse esimehe Lauri Põldemaa sõnul on käibe kasvu taga olulised Eesti poole investeeringud Läti ja Leedu turule. Tänaseks kuulub Prikele 100% osalus Läti firmas, mille aluseks on Läti tütarettevõtte nime muutmine SIA Prike Latvijaks. Täna on ka Leedus Prikel 100% osalus firmas UAB Alkovila. Kolmes riigis kokku töötab nii ema- kui ka tütarettevõtetes tänaseks üle saja inimese, teatas Prike.
"Eesti on Baltikumi joogituru inkubaator," lausus Põldemaa. "Uued joogid saavad popiks siin, Eestis. Läti ja Leedu võtavad need vastu tasapisi, kuid nende siseturu potentsiaal on omakorda suurem. Šampanjaturg on täna veel väike, kuid kiire kasvuga ning vedajaks just Eesti. Kodumaine konjakiturg on tänaseks seevastu küps ning traditsionaalne turg, kuigi küpsemine on uuenduslikust nišiturust toimunud kõigest kümne aastaga."
Suurima kasvu on teinud Leedu müük, võrdse kasvuga on Eesti ja Läti. Võrreldes 2005. aastaga on Prike Eesti, Läti ja Leedu ettevõtete kasum kokku kasvanud 207% ning käive 119%. Võrreldes 2006. aastaga vastavalt 95% ja 54% teatas ettevõte. Läti ettevõtte Berno Vini käive kasvas kolme aastaga 132%, käibeks kujunes 76 miljonit krooni. Leedu ettevõtte Alkovila käibe kasv ulatus 42 miljoni kroonini, kasvades 339%.
SIA Berno Vini juhatuse esimees Sandra Smirnova kinnitab, et lähitulevikus on oodata veelgi innukamat kasvu. "Meie eesmärgiks on kinnitada kanda ja olla väärtuslik joogiekspert koduturul nagu seda Prike on Eestis," lisab ta.
Eriti edukas on viimastel aastatel olnud Prike Läti tütarettevõte SIA Berno Vini, mis alates 2. aprillist 2008 hakkab kandma ärinime SIA Prike Latvija. "Neli aastat tagasi ostetud Läti väikesest veinikompaniist Berno Vini saanud edukas esinduslike joogibrändide turundus- ja müügifirma. Kuigi Lätis on meil valik väiksem kui Eestis, on firma siiski läbi teinud eduka arengu - standardid on Eestiga samad ning firma müüb Diageo Groupi brände ja De Kuyperi likööre, Veuve Clicquout' šampanjat ning erinevaid veine," märgib Põldemaa.
Prike Läti tütarfirma teenis mullu 76 miljoni krooni suuruse käive juures üle nelja miljoni krooni kasumit ehk 2006. aastaga võrreldes suurenes käibenumber 55% ja kasum 92%.
Seotud lood
Tallinna linnavalitsus kavatseb muuta
reklaamimaksu korda Tallinnas, rakendades alkohoolsete jookide välireklaamile
suuremat koefitsienti, mis tõstab alkohoolse joogi reklaami eksponeerimisel
reklaami maksumäära.
Homme läheb Riigikogus teisele
lugemisel valitsuse algatatud alkoholiseaduse muutmise seaduse eelnõu, mille
eesmärk on lahendada alkoholimüügile üleriigilise piirangu kehtestamine
22st-10ni.
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (
laen.ee,
smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.