Tallinna linnavalitsus kavatseb muuta
reklaamimaksu korda Tallinnas, rakendades alkohoolsete jookide välireklaamile
suuremat koefitsienti, mis tõstab alkohoolse joogi reklaami eksponeerimisel
reklaami maksumäära.
Tallinna abilinnapea Jaanus Mutli sõnul läheb alkohoolse joogi reklaamimine pealinnas kallimaks, teatas Raepress. “Maksumäära tõstmine on üks osa eesmärgist vähendada alkohoolsete jookide tarbimist, sest teatavasti on läbi maksude võimalik edukalt muuta inimeste tarbimisharjumusi,” lisas Mutli. “Sotsiaalministeeriumi tellitud uuringu järgi oleks alkohoolsete jookide reklaami keelustamine üheks viisiks alkoholi tarbimist vähendada, kuna aga reklaami keelustamine ei ole kohaliku omavalitsuse pädevuses, siis peame lähtuma meile seadusega antud võimalustest.”
Korras muudetakse kokku kolme sätet, mis kõik käsitlevad alkohoolsete jookide välireklaamile kehtestatud maksumäära. Korras sätestatu kohaselt kehtib reklaamidele maksumäär 6 krooni ruutmeetrilt ööpäevas. Lahja alkohoolse joogi korral (etanoolisisaldus on kuni 6 mahuprotsenti k.a.), rakendatakse selle reklaami suhtes koefitsienti 2,0, st reklaamimaks on 12 krooni ruutmeetrilt ööpäevas.
Kange alkohoolse joogi korral (etanoolisisaldus on üle 6 mahuprotsendi), rakendatakse selle reklaami suhtes koefitsienti 3,0, st reklaamimaks on 18 krooni ruutmeetrilt ööpäevas.
Eelnõus sätestatu kohaselt muudetakse alkohoolse joogi välireklaamile kehtestatud koefitsiente ühe ühiku võrra: lahja alkohoolse joogi reklaami suhtes rakendatakse koefitsienti 3,0 ning kange alkohoolse joogi suhtes koefitsienti 4,0. Seega tõuseb lahja alkohoolse joogi reklaami maksumäär seniselt 12 kroonilt 18 kroonini ruutmeetri kohta. Kange alkohoolse joogi reklaami maksumäär tõuseb seniselt 18 kroonilt 24 kroonile ruutmeetri kohta.
Kohalike maksude seadus annab kohalikule omavalitsusele õiguse kehtestada reklaamimaksu puhul diferentseeritud maksumäärad, mida on otstarbekas alkohoolsete jookide reklaami piiramiseks kohaldada.
Linnavolikogu määruse eelnõu kohaselt jõustub määrus 1. juulil 2008.
Seotud lood
Konjunktuuriinstituudi uuringust selgus, et
enamikel Eesti elanikel kulub kodust alkoholi müüva poeni jõudmiseks kuni
kümme minutit.
Tallinna volikogu seadis alkohoolseid jooke
müüvatele kauplustele tingimuse, et need joogid peavad alates 1.septembrist 2008
olema muudest kaupadest müügisaalis selgelt eraldatud.
Viimastel aastatel on eestimaisel kapitalil
põhinev AS Prike omandanud Läti ja Leedu väikeste joogifirmade aktsiad ning
panustatud nende arengusse ja kasvu, mis on väikefirmadest teinud kolme aastaga
oma ala tugevad turuosalised kolmes riigis.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.