• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 25.03.08, 17:23
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Alkoholi reklaamimine pealinnas kallineb

Tallinna linnavalitsus kavatseb muuta reklaamimaksu korda Tallinnas, rakendades alkohoolsete jookide välireklaamile suuremat koefitsienti, mis tõstab alkohoolse joogi reklaami eksponeerimisel reklaami maksumäära.
Tallinna abilinnapea Jaanus Mutli sõnul läheb alkohoolse joogi reklaamimine pealinnas kallimaks, teatas Raepress. “Maksumäära tõstmine on üks osa eesmärgist vähendada alkohoolsete jookide tarbimist, sest teatavasti on läbi maksude võimalik edukalt muuta inimeste tarbimisharjumusi,” lisas Mutli. “Sotsiaalministeeriumi tellitud uuringu järgi oleks alkohoolsete jookide reklaami keelustamine üheks viisiks alkoholi tarbimist vähendada, kuna aga reklaami keelustamine ei ole kohaliku omavalitsuse pädevuses, siis peame lähtuma meile seadusega antud võimalustest.”
Korras muudetakse kokku kolme sätet, mis kõik käsitlevad alkohoolsete jookide välireklaamile kehtestatud maksumäära. Korras sätestatu kohaselt kehtib reklaamidele maksumäär 6 krooni ruutmeetrilt ööpäevas. Lahja alkohoolse joogi korral (etanoolisisaldus on kuni 6 mahuprotsenti k.a.), rakendatakse selle reklaami suhtes koefitsienti 2,0, st reklaamimaks on 12 krooni ruutmeetrilt ööpäevas.
Kange alkohoolse joogi korral (etanoolisisaldus on üle 6 mahuprotsendi), rakendatakse selle reklaami suhtes koefitsienti 3,0, st reklaamimaks on 18 krooni ruutmeetrilt ööpäevas.
Eelnõus sätestatu kohaselt muudetakse alkohoolse joogi välireklaamile kehtestatud koefitsiente ühe ühiku võrra: lahja alkohoolse joogi reklaami suhtes rakendatakse koefitsienti 3,0 ning kange alkohoolse joogi suhtes koefitsienti 4,0. Seega tõuseb lahja alkohoolse joogi reklaami maksumäär seniselt 12 kroonilt 18 kroonini ruutmeetri kohta. Kange alkohoolse joogi reklaami maksumäär tõuseb seniselt 18 kroonilt 24 kroonile ruutmeetri kohta.
Kohalike maksude seadus annab kohalikule omavalitsusele õiguse kehtestada reklaamimaksu puhul diferentseeritud maksumäärad, mida on otstarbekas alkohoolsete jookide reklaami piiramiseks kohaldada.
Linnavolikogu määruse eelnõu kohaselt jõustub määrus 1. juulil 2008.

Seotud lood

Uudised
  • 20.04.08, 20:56
Uuring: Eestis on viinapoeni kümne minuti tee
Konjunktuuriinstituudi uuringust selgus, et enamikel Eesti elanikel kulub kodust alkoholi müüva poeni jõudmiseks kuni kümme minutit.
Uudised
  • 17.04.08, 20:04
Tallinna poed peavad alkoholi muust kaubast eraldama 1. septembriks
Tallinna volikogu seadis alkohoolseid jooke müüvatele kauplustele tingimuse, et need joogid peavad alates 1.septembrist 2008 olema muudest kaupadest müügisaalis selgelt eraldatud.
Uudised
  • 02.04.08, 14:26
Prike: Eesti on Baltikumi joogituru inkubaator
Viimastel aastatel on eestimaisel kapitalil põhinev AS Prike omandanud Läti ja Leedu väikeste joogifirmade aktsiad ning panustatud nende arengusse ja kasvu, mis on väikefirmadest teinud kolme aastaga oma ala tugevad turuosalised kolmes riigis.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.10.24, 11:59
Üürnikust omanikuks: Tallinna südalinnas on müüa piiratud kogus esinduslikke büroopindasid
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele