Eile kiitis majandus- ja
kommunikatsiooniminister Juhan Partsi juhitud liikluskomisjon heaks
kiiruskaamerate projekti kiire ellurakendamise, kuigi alles märtsi lõpus
otsustas riigikogu põhiseaduskomisjon, et seadus oleks põhiseaduse vastane.
Liikluskomisjoni esimesel nõupidamisel peatuti kiiruskaamerate teemal, mille puhul tõdeti, et nende abil tehtav automaatkontroll hakkab toimima vaid siis, kui avastatud rikkumisi käsitletakse lihtsustatud korras. Komisjon kiitis heaks kiiruskaamerate projekti võimalikult kiire ellurakendamise. Maanteeamet kavandab kolme aasta jooksul allutada kiiruskaamerate kontrollile 320 kilomeetrit Eesti maanteid, teatas majandus- ja kommunikatsiooniministeerium.
Riigikogu põhiseaduskomisjon otsustas 24. märtis istungil mitte toetada justiitsministeeriumi seadusemuudatusi, mis annaks politseile tulevikus õiguse karistada automaatse kiirusekontrolli käigus auto omanikku ega kohustaks politseid uurima, kes tegelikult kiiruse ületamise ajal autot juhtis.
Justiitsministeeriumi koostatud eelnõus pakutakse välja, et automaatse kiirusekontrolli käigus avastatud lubatud kiirust ületanud isikut ei peeta sündmuskohal kinni ja kuna hilisema kohtuvälise menetluse ajal on kiiruseületaja tuvastamine ressurssi nõudev või koguni võimatu, nõutakse trahv sisse auto omanikult või vastutavalt kasutajalt.
Eilsel liikluskomisjoni nõupidamisel oli kõne all ka liiklusseadus, kus kergesõidukite liiklus on puudulikult reguleeritud. Vastavalt uutele täiendustele tuleb mopeedid võtta arvele mootorisõidukina ja need ka kindlustada. Samuti nähakse ette, et jalgratturid peavad kasutama kiivreid ja jalgrattatulesid.
Nõupidamisel määrati komisjoni aseesimeheks siseminister Jüri Pihl ja sekretäriks Maanteeameti peaspetsialist Villu Vane. Komisjoni kuuluvad veel justiitsminister, haridus- ja teadusminister, sotsiaalminister, rahandusminister, siseminister, Politseiameti peadirektor, Maanteeameti peadirektor, Eesti Riikliku Autoregistrikeskuse direktor ning omavalitsuste ja tehnikakõrgkoolide esindajad.
Valitsuse 2008. a 27. veebruari korraldusega moodustatud liikluskomisjoni ülesanded on „Eesti rahvuslikust liiklusohutusprogrammist 2003–2015” tulenevate tegevuste koordineerimine, liiklusohutuse strateegiliste eesmärkide püstitamine ja ettepanekute tegemine valitsusele liiklusohutusega seotud probleemide lahendamiseks.
Liikluskomisjonil on õigus oma töösse kaasata riigi- ja omavalitsusasutuste ning valitsusväliste organisatsioonide esindajaid, vastava ala asjatundjaid ja väliseksperte. Komisjoni korralised koosolekud hakkavad toimuma iga kvartali esimese kuu viimasel kolmapäeval kell 15. Olulisemate küsimuste korral võidakse kutsuda kokku ka erakorraline koosolek, millest teatatakse komisjoni liikmetele 24 tundi enne selle algust.
Seotud lood
Riigikogus 19. novembril toimuvale
lõpphääletusele saadetud kiirusmaks toob riigieelarvesse 360 miljonit
lisakrooni, mis teeb 720 krooni iga juhiloa omaniku kohta.
Nn liikluspaketi eelnõuga loodud uue,
kirjaliku hoiatamismenetluse nime kandev menetluse kohaselt saadab politsei
kaamera poolt fikseeritud liiklust rikkunud auto omanikule või vastutavale
kasutajale trahvinõude kuni 3000 krooni.
Maanteeameti peaspetsialist Villu Vane
usub, et kiiruskaamerate kasutamine maanteedel võiks liiklusõnnetustes hukkunute
arvu vähendada 15-20%.
Liiklusohutuse rakendusplaani peale plaanib
majandus-ja kommunikatsiooniministeerium aastatel 2008 – 2011 kulutada
ligi pool miljardit.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.