Logistikaalase konsultatsioonifirma Sensei
OÜ juhataja Illimar Paul ütles, et kuigi messi Logistika 2008 korraldaja
Eesti Expo oli senini tundmatu, oli
messi korraldamine rõõmusõnum, kuna turg vajab sellist
suursündmust.
Paul märkis, et Eesti Expo logistikamessi korraldamise uudis oli üks selle aasta esimesi rõõmusõnumeid, sest turg vajab sellist suursündmust. "Seetõttu registreerusime varakult osalejaks ning soovitasime seda ka teistele ettevõtetele. Kuigi messi korraldaja oli meile seni tundmatu, tekitas Eesti Expo kaubamärgi kõla usaldust. Samuti andis alust eeldada kvaliteetse messi toimumist korraldajaga samasse gruppi kuuluva firma Eesti Konverentsid edukas aastatagune debüüt, mil korraldati turundussündmus Philip Kotleriga."
"Kahjuks ootused ei täitunud ja märtsi lõpuks oli selge, et Eesti Expo messi korraldamisse suunatud ressursid ei suuda täita püstitatud eesmärke. Kindlasti ei ole messi ärajätmise põhjused välisosalejate ajanappuses, vaid korraldaja projektijuhtimise ning messi turundamise kompetentsi puudumises. Samuti hoolimatus suhtumises. Kuidas muidu põhjendada fakti, et korraldaja kodulehe www.eestiexpo.ee ingliskeelses allosas oli veel 15. aprillil üleval info, et mess toimub KOLMAPÄEVAL 9. mail ja NELJAPÄEVAL 10. mail 2008? Tegelikult on nendele kuupäevadele vastavaiks nädalapäevadeks reede ja laupäev," rääkis ekspert.
Paul ütles, et Eesti Expo ja Eesti Konverentside suhtes kutsub aga erilisele ettevaatlikkusele asjaolu, et mess Logistika 2008 oli nende sel aastal jooksul teadaolevalt juba vähemalt kolmas ära jäetud üritus. "Lisaks on teavitatud aprillis toimuma pidanud Tallinna Turundusfoorumi ja ostujuhtimise konverentsi ärajätmisest. See ei saa enam olla juhus. Midagi tehakse neis ettevõtteis tõsiselt valesti. See omakorda kahjustab kogu Eesti konverentsi- ja messiturgu, sest kliendid ei pruugi eristada ühte korraldajat teisest. Liiati on Eesti Konverentsid olnud äärmiselt loomingulised oma nimevalikul, kasutades väga oskuslikult ära sarnasust meie konverentsituru ühe liidri Eesti Konverentsikeskuse (Urmas Kõiv ja Endrik Randoja) nimega."
"Uskusime siiralt, et tegemist on hea ettevõtmisega, mis suudeti kahjuks nurjata ebakompetentse korraldaja poolt. Meil oleks hea meel, kui Eesti turul eksisteeriks logistika ja ostujuhtimise ürituste valdkonnas kvaliteetne konkurents, kuna see saab arengule ainult kasuks tulla," lisas Paul.
Seotud lood
Seni edukalt LCD-ekraanidel reklaami müünud
Sergei Semjonov lükkas käima oma järgmise idee korraldada messe veebis. Uue
lahendusega loodab tema ja ta meeskond korrata Skype’i edu.
Logistikamessi korraldaja ja Eesti Expo
projektijuht Elys Tsupsman kommenteeris messi edasilükkumist, et
väliseksponentide ettevalmistusperiood oli liiga lühike ja korralduse
kvaliteedis ei tahetud järeleandmisi teha.
Smarten Logistics kliendihaldur Anna Matt
ütles, et edasilükkunud logistikamessil oleks huvitav osaleda, kuna see on
rahvusvaheline, kuid novembris osalemine on praegu lahtine.
Riigiressursside Keskuse turundusjuht Helen
Klaus ütles, et logistikamessil osalemiseks on ettevõte kulutanud palju
aega ning ressurssi, millest enam loobuda ei saa.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.