Seni edukalt LCD-ekraanidel reklaami müünud
Sergei Semjonov lükkas käima oma järgmise idee korraldada messe veebis. Uue
lahendusega loodab tema ja ta meeskond korrata Skype’i edu.
„Meil on paljud tavalised teenused kolinud ka internetti: pangandus, telefonikõned, kirjavahetus ja muu. Miks ei võiks siis internetis toimuda ka näitused,“ esitas retoorilise küsimuse veebimesse korraldava ettevõtte Online Expo OÜ tegevjuht Anna Lepp.
Lepa sõnul on veebimessidel tavaliste näituste ees mitu eelist. Külastaja ei pea füüsiliselt kuhugi kohale sõitma, puuduvad piletijärjekorrad ja tüütud rahvamassid, otsingusüsteem aitab kiiresti leida just vajaliku toote üles leida, mess on tasuta. Eksponendi jaoks on toob üritus netis rohkelt külastajaid kõikjalt üle maailma, ka need, kes üldiselt messe ei külasta, ühe näitusega on võimalik jõuda mitme turuni, virtuaalse messiboksi loomine on lihtne jne. Samuti on sellisel messil osalemine soodne, makstes olenevalt paketist ühes riigis kuni mõnituhat eurot.
Online Expo OÜ asutati möödunud aasta detsembris, ideega on tööd tehtud umbes aasta.
„Käesolevaks hetkeks on projekti investeeritud 15 miljonit krooni, peamiselt virtuaalkeskkonna arendusse, uute filiaalide avamisse ja spetsialistide värbamisse. Projektiga on plaan jõuda kasumisse 2009. aastal,“ rääkis Anna Lepp.
Müügiga on ettevõte tegelnud alles kolm nädalat. Praegu otsitakse osalejaid sel aastal toimuvale kolmele messile. „Osalemine pakub firmadele väga huvi. Nad saavad aru, kui palju maksab tavanäitus ja see lahendus. Samas ei ole veel väga palju lepinguid sõlmitud, kuna inimesed võtavad mõtlemisaega, et mõista, mida mess endast täpsemalt kujutab,“ märkis Lepp, lisades, et seni on igal näitusel olemas 30 osalejat. Projekti idee kaasautor ja ettevõtte üks omanikest Sergei Semjonov sõnas, et minimaalne eksponentide arv võiks ühel näitusel olla 50, heaks tulemuseks aga oleks 100-200 boksi.
Online Expo laieneb teistesse riikidesse frantsiisilepingute alusel. Seni on lisaks Eesti peakorterile esindused olemas Lätis, Leedus, Poolas ja Soomes. Aasta lõpuks on lootus katta 15 riiki, 2009. ja 2010. aastal aga laieneda kummalgi aastal veel 15 turule. Suuremate turgudena on sihiks võetud Venemaa, USA ja Hiina. Neist kahe esimesega on põhjalikumad läbirääkimised juba käimas.
„Teenime raha juba praegu. Müüme frantsiisi teistele riikidele ja sealsest müügist tuleb 25% meile. Kogu projektiga plaanime kasumis olla järgmisel aastal, Eesti kontor aga on juba plussis,“ rääkis Sergei Semjonov.
Erinevates riikides messil osalemiseks tuleb osalustasu maksta iga turu eest eraldi, pakettide hinnad on riigiti aga erinevad. Nii näiteks tuleb Venemaal ilmselt kuldpaketi hinnaks 2500 eurot (ligi 40 000 krooni), Eestis on see 1200 eurot (ligi 19 000 krooni). „Sealsed ettevõtjad räägivad, et messil osalemise hind ei saa nii odav olla. Neil on õhtusöök sama kallis. Seetõttu tulevad seal ka kõrgemad hinnad,“ selgitas Semjonov.
Anna Lepp, kes ise on varem aktiivselt messe korraldanud, usub, et projekti saadab edu. Samas märkis ta, et see ei kaota ära tavanäituseid.
Online Expo OÜ kuulub kahe võrdse osana Sergei Semjonovile ja Irina Sopinale. Sergei Semjonov on alates 2004. aastast juhtinud OÜ Vitaaadverti, mis pakub Dyposi kaubamärgi alla reklaami kaubanduskeskustes, trammides-bussides-trollides ja mujal. Alates augustist saab Semjonovist 20% osanik ka selles firmas.
Veebimesside idee on tegijate sõnul ainus omalaadne maailmas. Sarnaseid veebilehti on leitud 4-5, kuid peamiselt on need siiski pigem e-kataloogid kui näitused.
Messide korraldamiseks kasutatav peaserver asub Eestis, ka arendustöö on tehtud siin. Igas riigis aga on ka oma serverid, kus hoitakse suuremahulisi materjale: pilte, videoid jne. Messid kestavad 10 päeva, pärast seda aga on eksponentide materjalid arhiivis passiivsena olemas ühe aasta, kuni järgmise messini.
Seotud lood
Riigiressursside Keskuse turundusjuht Helen
Klaus ütles, et logistikamessil osalemiseks on ettevõte kulutanud palju
aega ning ressurssi, millest enam loobuda ei saa.
Elisa Eesti turundusjuht Triine Casdagli
leiab, et veebis korraldatav näitus võib olla huvitav viis klientidega
interaktiivselt suhelda, firma osalemine sellisel üritusel aga on veel
küsitav.
Eesti Ehituse finantsjuht ja juhatuse liige
Sulev Luiga usub, et Eesti klient tahab siiski pakutavaid tooteid oma silmaga
näha, mistõttu võib veebimessi külastajate arv jääda tagasihoidlikuks.
Sel kuul Pärnu linnavolikogus arutatav
negatiivne lisaeelarve võtab linnaeelarve elamumessi realt 30 miljonit krooni,
mis oleks kulunud Pärnu elamumessi alale kommunikatsioonide rajamiseks.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.