Tallinna volikogu seadis alkohoolseid jooke
müüvatele kauplustele tingimuse, et need joogid peavad alates 1.septembrist 2008
olema muudest kaupadest müügisaalis selgelt eraldatud.
Ehkki ideaalvariandina näeb linnavõim igas suuremas poes eraldi alkoholiosakonda, nagu see paljudes Tallinna poodides juba ongi, nõutakse sügisest siiski vaid alkohoolse joogi eraldi paigutamist müügisaalis, teatas Tallinna linnavalitsus täna.
Abilinnapea Jaanus Mutli hinnangul aitab see vältida nii alkoholi sisaldavate jookide ostmist teadmatusest kui ka vähem häirida muu kauba järele tulnuid.
Mitmed linnavolinikud, sh opositsioonist, toetasid Mutli arvamust, et alkoholitarbimist tuleb eri meetmetega piirata ning edendada kõigiti tervist hoidvat elulaadi.
Kaupmeestele selle otsuse rakendamine Mutli sõnul lisakulusid ei põhjusta, küll on aga kauba ümberpaigutamiseks müügisaalis vaja aega. Seetõttu jõustub linnavolikogu määrus 1. septembril 2008. Samas otsustas volikogu alates 15. maist keelata e-kaubanduse korras alkoholi müük kaupluste ja toitlustusettevõtete kaudu kella 20-st kuni kella 8-ni.
Seotud lood
Konjunktuuriinstituudi uuringust selgus, et
enamikel Eesti elanikel kulub kodust alkoholi müüva poeni jõudmiseks kuni
kümme minutit.
Tallinna linnavalitsus kavatseb muuta
reklaamimaksu korda Tallinnas, rakendades alkohoolsete jookide välireklaamile
suuremat koefitsienti, mis tõstab alkohoolse joogi reklaami eksponeerimisel
reklaami maksumäära.
Tallinna sotsiaaldemokraatide esimees Jaak
Juske kirjutas oma blogis linnavalitsuse plaanist võtta miljardikroonine
eelarvelaen ja lisab, et temale see üllatusena kindlasti ei tulnud, kuna oli ju
näha, et linnaeelarve tulude pool täis ei laeku.
Eesti kange alkoholi tootjaid koondava
Alkoholitootjate Liidu andmetel müüsid tootjad käesoleva aasta esimeses
kvartalis ligi 3,4 miljonit liitrit kanget alkoholi, mida on 27% vähem kui aasta
tagasi samal ajal.
2018. aastal Leedus loodud ühisrahastusplatvormi
Profitus idee sündis järk-järgult, kui kinnisvara ostjate ja müüjatega suheldes ning kinnisvaraprojekte arendades võis näha inimeste üha suurenevat investeerimishuvi.