Majandusminister Juhan Parts saatis
ministeeriumitesse kooskõlastuseks seaduse eelnõu, millega antakse osa
ühistranspordi korraldamisega seotud küsimusi üle Eesti Riiklikule
Autoregistrikeskusele (ARK).
„Ühistranspordi efektiivsemaks korraldamiseks luuakse eraldi ARKi struktuuriüksus, millele antakse üle terve rida seni ministeeriumile kuulunud ülesandeid,” kommenteeris eelnõud majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) veondus- ja liiklustalituse juhataja Priit Vene.
Tema sõnul hakkab näiteks riigisisestele kaugliinivedudele liinilubasid väljastama ja sõiduplaane kinnitama ARK, kuna varem oli see MKMi pädevuses. „ARKi juurde on kavas koondada oskused ja teadmised, mis on vajalikud üleriigilise ühistransporditeenuse terviklikuks korraldamiseks,” märkis Vene.
Ministeerium teatas, et ühistranspordiseaduse mitmed täpsustused on seotud ka ühistranspordiregistri täiustamisega, mille tulemusena hakatakse üleriiklikus andmebaasis pidama arvestust ka valla- ja linnaliinide üle. Mõiste „riiklik register” asendatakse eelnõukohaselt mõistega „andmekogu”.
Ühe olulise muudatusena annab uus ühistranspordiseadus võimaluse määrata vedajale sunniraha, kui jäetakse täitmata ametniku ettekirjutus ühistranspordiseaduses sätestatud nõuete täitmiseks. Füüsilise isiku puhul on sunniraha ülemmäär 20 000 ja juriidilise isiku puhul 100 000 krooni.
Samuti näeb ühistranspordiseaduse muudatus ette tegevusloa ja sõidukaardita, kuid taksotunnuseid või neid matkivaid tunnuseid kasutava autojuhi karistamist. Veel näeb eelnõu ette, et bussi-, trammi-, trollibussi- või taksoveo nõudeid rikkunud juriidilist isikut võib trahvida kuni 50 000 krooniga.
Karistusregistri seaduse muudatusega antakse hallatavatele riigiasutustele liigipääs karistusregistri andmetele riiklike ülesannete täitmisel.
Eelnõu kohaselt peaksid muudatused jõustuma järgmise aasta 1. jaanuaril.
Seotud lood
2,2 miljonit Eesti krooni maksma läinud
paberivaba ARKi e-keskkonna kaudu on 2008. aastal kõigist uutest sõiduautodest
maikuu seisuga registreeritud ligikaudu 14 protsenti.
Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan
Parts ütles eile Luxembourgis Euroopa Liidu ministrite transpordi-,
telekommunikatsiooni ja energeetikanõukogus sõna võttes, et
autoveo-ettevõtjatele peab olema tagatud aus konkurents kogu Euroopa Liidus.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.