• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 08.04.08, 16:04
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Parts: Eesti toetab rahvusvahelise veoseturu korrastamist

Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts ütles eile Luxembourgis Euroopa Liidu ministrite transpordi-, telekommunikatsiooni ja energeetikanõukogus sõna võttes, et autoveo-ettevõtjatele peab olema tagatud aus konkurents kogu Euroopa Liidus.
Parts ütles nõukogus Eesti seisukohti esitades, et Eesti toetab üldjoontes rahvusvahelisele veoseveoturule juurdepääsemiseks ühiseeskirjade paika panemist, ent peab sisevedudele kehtestatud piiranguid ülearusteks. Siiski on Eesti valmis otsima kompromissi, teatas majandus- ja kommunikatsiooniministeerium.
”Oma varasemates seisukohtades oleme toetanud lähenemist, mille kohaselt võiks kabotaažvedudele kehtestada ainult ajalisi piiranguid, piiramata seejuures vedude arvu. Kompromissi saavutamiseks võime toetada mitme liberaalsemat käsitlust toetava liikmesriigi arvamust, et määruses nimetatud kolme kabotaažvedu võiks teostada transiidi korras läbitavates liikmesriikides, kui sõiduk on tagasisõidul mööda lühimat marsruuti oma koduriiki,“ ütles Parts.
Praegu on siseriiklikud veod Euroopa Liidu tasemel reguleerimata ning iga liikmesriik on ise otsustanud, kas ja kuivõrd ta oma vedudeturu avab. Eesti on oma veoseturu avanud neile liikmesriikidele, kes on seda samuti teinud.
Euroopa Parlamendi ja nõukogu ettepaneku kohaselt tuleks kehtestada rahvusvahelisele autoveoturule pääsemist käsitlevad ühiseeskirjad. Eelnõu reguleerib ka kabotaažvedusid ehk ühe liikmesriigi transpordiettevõtte autovedusid teise liikmesriigi territooriumil. Eelnõu järgi tohib veok teha teise Euroopa Liidu liikmesriigi territooriumil kolm sisevedu seitsme päeva jooksul. Eesti on arvamusel, et sellised piirangud tekitavad täiendavat bürokraatiat, muudavad kontrolli keerulisemaks, vähendavad veondusturu paindlikkust ja on tervikuna vastuolus ühisturu eesmärkidega.

Seotud lood

Uudised
  • 24.04.08, 21:49
Parts plaanib riikliku ühistranspordi korralduse anda ARKile
Majandusminister Juhan Parts saatis ministeeriumitesse kooskõlastuseks seaduse eelnõu, millega antakse osa ühistranspordi korraldamisega seotud küsimusi üle Eesti Riiklikule Autoregistrikeskusele (ARK).
Uudised
  • 08.04.08, 16:28
Kuldkepp: meie vedajad pole Soome pürginud
Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni juht Toivo Kuldkepp ei usu, et Soome otsus avada riigisisene veoturg võiks massiliselt siinseid ettevõtteid põhjanaabrite juurde tegutsema viia.
Uudised
  • 08.04.08, 15:38
Soome avas siseturu ka Eesti vedajatele
Soome-siseseid kaubavedusid võivad alates 1. maist pakkuda ka Euroopa Liidu uutest liikmesriikidest pärit veoautod, sh Eesti vedajad.
Uudised
  • 08.04.08, 17:55
Ministeerium: Soome vedajad võivad hakata Eestisse tütarettevõtteid registreerima
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi veondus- ja liiklustalituse juhataja Priit Vene arvab, et Soome veoturu avanemisega võivad Soome vedajad hakata Eestisse tütarettevõtteid registreerima.
  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 16:24
Lindström: müügiinimeste tugevuste arendamine hoiab tiimi motiveeritu ja tulemuslikuna
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele