Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan
Parts ütles eile Luxembourgis Euroopa Liidu ministrite transpordi-,
telekommunikatsiooni ja energeetikanõukogus sõna võttes, et
autoveo-ettevõtjatele peab olema tagatud aus konkurents kogu Euroopa Liidus.
Parts ütles nõukogus Eesti seisukohti esitades, et Eesti toetab üldjoontes rahvusvahelisele veoseveoturule juurdepääsemiseks ühiseeskirjade paika panemist, ent peab sisevedudele kehtestatud piiranguid ülearusteks. Siiski on Eesti valmis otsima kompromissi, teatas majandus- ja kommunikatsiooniministeerium.
”Oma varasemates seisukohtades oleme toetanud lähenemist, mille kohaselt võiks kabotaažvedudele kehtestada ainult ajalisi piiranguid, piiramata seejuures vedude arvu. Kompromissi saavutamiseks võime toetada mitme liberaalsemat käsitlust toetava liikmesriigi arvamust, et määruses nimetatud kolme kabotaažvedu võiks teostada transiidi korras läbitavates liikmesriikides, kui sõiduk on tagasisõidul mööda lühimat marsruuti oma koduriiki,“ ütles Parts.
Praegu on siseriiklikud veod Euroopa Liidu tasemel reguleerimata ning iga liikmesriik on ise otsustanud, kas ja kuivõrd ta oma vedudeturu avab. Eesti on oma veoseturu avanud neile liikmesriikidele, kes on seda samuti teinud.
Euroopa Parlamendi ja nõukogu ettepaneku kohaselt tuleks kehtestada rahvusvahelisele autoveoturule pääsemist käsitlevad ühiseeskirjad. Eelnõu reguleerib ka kabotaažvedusid ehk ühe liikmesriigi transpordiettevõtte autovedusid teise liikmesriigi territooriumil. Eelnõu järgi tohib veok teha teise Euroopa Liidu liikmesriigi territooriumil kolm sisevedu seitsme päeva jooksul. Eesti on arvamusel, et sellised piirangud tekitavad täiendavat bürokraatiat, muudavad kontrolli keerulisemaks, vähendavad veondusturu paindlikkust ja on tervikuna vastuolus ühisturu eesmärkidega.
Seotud lood
Majandusminister Juhan Parts saatis
ministeeriumitesse kooskõlastuseks seaduse eelnõu, millega antakse osa
ühistranspordi korraldamisega seotud küsimusi üle Eesti Riiklikule
Autoregistrikeskusele (ARK).
Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate
Assotsiatsiooni juht Toivo Kuldkepp ei usu, et Soome otsus avada riigisisene
veoturg võiks massiliselt siinseid ettevõtteid põhjanaabrite juurde tegutsema
viia.
Soome-siseseid kaubavedusid võivad alates
1. maist pakkuda ka Euroopa Liidu uutest liikmesriikidest pärit veoautod, sh
Eesti vedajad.
Majandus- ja
kommunikatsiooniministeeriumi veondus- ja liiklustalituse juhataja Priit
Vene arvab, et Soome veoturu avanemisega võivad Soome vedajad hakata Eestisse
tütarettevõtteid registreerima.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.