Eesti Raudtee keelas möödunud nädalal
järsult Edelaraudtee kaubaveo veduritel siseneda oma Ülemiste jaama, tuues
põhjuseks konkurendi töötajate puuduva kvalifikatsiooni.
Möödunud kolmapäeval teatas Eesti Raudtee Edelaraudteele, et nende vedurijuhid ja manöövritöölised ei oma tööks vastavat kvalifikatsiooni, ja keelas Edelaraudteede veduritel siseneda riigile kuuluvasse Ülemiste jaama.
Edelaraudtee juhatuse liige Kalvi Pukka oli otsusest segaduses. "Ei saa käituta nii, kus ühel päeval otsustatakse, et nüüd tõuseb päike läänest, ja järgmisel päeval peabki nii olema," vastas Pukka, kelle sõnul on olukord seda narrim, et löögi alla sattunud mehed töötavad selle ala peal juba aastaid ja neil on ka sellekohane kutsekoja kvalifikatsioonitunnistus.
Kuna Ülemiste jaama kaudu vahendab firma rahvusvahelisi vedusid, siis ei jäänudki Pukkal muud võimalust, kui Eesti Raudtee soovile alla vanduda ja sõnakuulelikult kümmekond töötajat homseks eksamiks registreerida.
"Kuigi Eesti Raudtee nõue on täiesti alusetu, peame oma klientidele mingi lahenduse välja pakkuma ja oma mehed eksamile saatma," sõnas Pukka, kes ei saanud ise täpselt arugi, millise eksamiga tegu on.
Huvitav on aga asjaolu, et vahetult pärast intervjuud Äripäeva ajakirjanikuga sai Pukka kõne Eesti Raudteelt, kus teatati, et Edelaraudtee vedurid saavad Ülemiste jaama siseneda kas või kohe. Mingitest eksaminõuetest telefonikõnes juttu ei olnud.
Eesti Raudtee pressiesindaja sõnul tingis kogu vastuseisu hoopis raudteeseadus, mille järgi peavad riigi raudteedel sõitvad teiste ettevõtete töötajad läbima iga nelja aasta tagant Eesti Raudtee teadmistekontrolli.
Eile pärastlõunal Edelaraudteele antud luba Ülemiste jaama siseneda oli pressiesindaja sõnul vaid ühekordne.
Ootamatult jäi kahe tule vahele betoontooteid valmistav AS Betoneks, kes pole rongifirmade kemplemise tõttu saanud juba terve nädala kõne all oleva jaama kaudu ei toorainet sisse tuua ega ka toodangut välja saata. "Tahaks teada, millal see lõpeb, sest mul on ju ka tarnegraafikud," ütles Betoneksi tegevdirektor René Veigel, kelle suurim mure oligi suhteniidid Venemaaga, sest mais Venemaale lubatud 40 raudbetoonivagunist oli eilseks teele läinud üksnes neli.
Lisaks ootab Veigel toorainet, mis on Ülemistes kinni.
"See on ju narr, kui tooraine seisab viis kilomeetrit eemal, aga kätte seda ei saa," sõnas Veigel. Selge oli aga probleemi tõsidus, kuna intervjuu käigus jooksis ühe kõvema krigina peale Veigeli asetäitja firma kontorist välja, lootes, et saabus vedur, mis raudbetoonplaate täis vaguni lõpuks hoovist ära veaks. Sedapuhku tuli aga pettuda.
Eesti Raudtee sõnul puudutab probleem üksnes kaubavedu, reisijatevoega seotud Edelaraudtee töötajatel olevat kehtiv tööluba.
Seotud lood
Edastame Eesti Raudtee vastulause 14.mail
Äripäevas ilmunud Sten- Aleks Pihlaku artiklile “Eesti Raudtee peatas
Edelaraudtee vedurid.”
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.