• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 15.05.08, 20:04
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti Raudtee: me ei peatanud Edelaraudtee kaubavedusid

Edastame Eesti Raudtee vastulause 14.mail Äripäevas ilmunud Sten- Aleks Pihlaku artiklile “Eesti Raudtee peatas Edelaraudtee vedurid.”
Eilses Äripäevas ilmunud artikkel “Eesti Raudtee peatas Edelaraudtee vedurid” kajastab proportsionaalselt rohkem ja seega tasakaalustamata Edelaraudtee väiteid nagu oleks Eesti Raudtee peatanud ootamatult ja omavoliliselt Edelaraudtee kaubaveoliikluse Eesti Raudtee teedel.
See on vale.
Edelaraudtee ja Eesti Raudtee vahel on sõlmitud leping kohustab iga nelja aasta järel Edelaraudtee vedurijuhte, kaubasaatjaid ja -koostajad peavad läbima uue eksami, et saada luba Eesti Raudtee teedel töötamiseks. See nõue ei ole esmakordne ega uus. Eesti Raudtee ei vastuta selle eest, et Edelaraudtee ei täida lepingut ja tema töötajad, kes peavad jälgima oma töötajate töölubade kehtivust, on midagi kahe silma vahele jätnud.
Kaubaveol ei ole Edelaraudtee Eesti Raudteele konkurent, sest Eesti Raudtee ei opereeri Edelaraudtee teedel vaid Edelaraudtee kaup jõuab nendeni mööda meie teid ja annab ka meile tööd. Seega olema partnerid.
Ent tulen tagasi antud vahejuhtumi juurde. Põhimõte on raudteel sarnane, kui maanteeliikluses. Nii nagu sõidukijuhtidele väljastatakse load tähtajaliselt ja selle möödumisel tuleb neid uuendada sõltumata juhi teadmistest ja vilumusest, tuleb seda teha ka raudteel ainult selle vahega, et meil käib loa vahetamisega kaasas ka korduseksam. Täpselt samasuguste reeglite järgi pääsevad Eesti Raudtee omanduses olevale avalikule raudteele kõik teised raudteevedudega tegelevad operaatorid.
Eksami nõue ei ole Eesti Raudtee suva, vaid kehtiva regulatsiooni järgi peame olema veendunud, et Eesti Raudtee teedel töötavad teiste raudteefirmade töötajad tunnevad meie teid ja töötehnoloogiat ning ohutusnõudeid. Sama kehtiks ka Eesti Raudtee vedurijuhtide kohta, kui meil oleks vajadust sõita Edelaraudtee teedel.
Kuna raudteel kehtivad kõrgendatud ohutusnõudeid ei saa me riskida olukorra tekitamisega, kus meie teedel sõidavad kontrollimata pädevusega inimesed.
Selliste inimeste teele lubamise tagajärjel juhtuda võivate avariide korral kannaks täit vastutust Eesti Raudtee, mitte enam eksinud inimene.
Kahjuks ei pääsenud eeltoodud seisukohad artiklisse ja mõjule pääsesid ühe ettevõtte ebaõiged seisukohad, mis meist mitteolenevatel asjaoludel viisid artikli tasakaalust välja ja jättis probleemist vale mulje. Vestlusest loo autoriga selgus, et Eesti Raudtee seisukohad kadusid artikli tekstist olulisel määral toimetamise käigus.
Teile peaks uuriva ajakirjanduse teemana huvi pakkuma, kuidas on võimalik, et Edelaraudtee ei tea millised kohustused on ta endale Eesti Raudtee teedel opereerijana lepinguliselt võtnud. Liiklusohutuse seisukohast on murettekitav, kui Edelaraudtee nimetab oma töötajate kohustust sooritada pädevuseksam ja täita raudteede kasutuseeskirja ja sellest tulenevaid ohutusnõudeid ootamatuks ja alusetuks.
Kuna artiklit refereerisid ka teised väljaanded ja näiteks Eesti Päevaleht juba ilma igasuguste viideteta Eesti Raudteele, leiame, et Äripäev on loonud Edelaraudtee ja Eesti Raudtee vahelisest probleemist ebaõige mulje ja aidanud kaasa selle levimisele massimeedias.

Seotud lood

Uudised
  • 18.07.08, 18:51
Eesti Raudtee koondab ligi 200 töötajat
Eesti Raudtee on võtnud kursi, et 2008.aasta lõpuks vähendada töötajate arvu ligi 1850 töötajani. Praeguse seisuga töötab Eesti Raudteel 2043 inimest.
Uudised
  • 14.05.08, 08:44
Eesti Raudtee peatas Edelaraudtee vedurid
Eesti Raudtee keelas möödunud nädalal järsult Edelaraudtee kaubaveo veduritel siseneda oma Ülemiste jaama, tuues põhjuseks konkurendi töötajate puuduva kvalifikatsiooni.
Uudised
  • 30.07.08, 09:05
Edelaraudtee kimpus vagunite puudusega
Mai lõpus regulaarsed kaubaveod taastanud AS Edelaraudtee on kimpus kaubavagunite puudusega, mistõttu ei saa kliendid piisaval hulgal ja kiirusega rööpaid pidi kaupa vedada.
Uudised
  • 30.07.08, 18:16
Eesti Raudtee poolaasta kasum ületas 42 miljonit
Eesti Raudtee teenis tänavu esimese kuue kuuga 778,4 miljoni krooni suuruse käibe juures kasumit 42,3 miljonit krooni, 2007. aasta esimeses pooles teenitud kasum oli 46 miljonit krooni, teatas ettevõte.
  • ST
Sisuturundus
  • 20.11.24, 15:42
Sergei Astafjev ja Aleksandr Kostin: anname noortele sportlastele võimaluse treenida ja mängida kõrgemal tasemel
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (laen.ee, smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele