OMX Tallinna Börsi juhatuse esimehe Andrus
Alberi sõnul on praegu õige aeg analüüsida, millal ja millised riigiettevõtted
võiksid börsile minna ja põhimõtteline otsus võiks valmis olla sügiseks.
Alber meenutas, et juba kolm-neli aastat tagasi ütles valitsus, et teeb analüüsi ja otsustab, aga seda otsust siiani ei ole, vahendas ETV 24.
Andrus Alber ütles ETV hommikusaates "Terevisioon", et ettevõtte börsile viimine võtab aega 6-12 kuud, seega ei ole tõsiseltvõetav argument, et börside languse ajal ei peaks selle teemaga tegelema.
Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Partsi kinnitusel oleks positiivne, kui valitsus tooks selle teema taas lauale ja otsiks riigiettevõtetele uusi kasvuvõimalusi. Tema sõnul ei ole praegu valitsuses ühtset seisukohta, kuid majanduskasvu olulise aeglustumise tõttu tuleb arutada, mida muuta ja milline on ettevõtete kasvustrateegia lähiaastatel.
Börsile minek on kõne all Eesti Energia, Eesti Raudtee, Eesti Posti, Tallinna Sadama, Tallinna Lennujaama ning Eesti Loto puhul. Parts lisas, et analüüs tuleb iga ettevõtte puhul teha eraldi.
Andrus Alberi sõnul võiks esimesena börsile tulla Eesti Energia. "See on suurettevõte, mille turuväärtus on 25 miljardit krooni ja kui sellest 10 või 20 protsenti börsile tuua, siis oleks tegemist ühe suurema ettevõttega mitte ainult meil, vaid kõikidel Balti börsidel."
Seotud lood
Tallinna Börsi tellitud uuring näitab, et
pisut üle kolmandiku ehk 35% Eesti elanikkonnast toetab riigiettevõtete börsile
viimist ning 28% ei ole oma seisukohta veel kujundanud.
Keskerakonna fraktsiooni liider Ain Seppik
ütles, et ei pea vajalikuks riigiettevõtteid börsile viia. Keskerakond
riigi börsilemineku ideed ei poolda.
Rahvaliidu fraktsiooni esimehe Karel Rüütli
sõnul ei toeta fraktsioon valitsuse ideed, viia riigiettevõtted börsile, kuna ei
näe sellel sammul mingit põhjust.
Koalitsioonipartnerid lubasid tänasel
Tallinna börsi korraldatud konverentsil, et majandus- ja
kommunikatsiooniminister Juhan Parts teeb suve lõpuks valmis analüüsi teemal,
millal ja millised riigifirmad börsile jõuavad.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.