• OMX Baltic−0,05%272,79
  • OMX Riga−0,15%874,26
  • OMX Tallinn−0,46%1 752,26
  • OMX Vilnius−0,1%1 048,12
  • S&P 5000,59%6 008,31
  • DOW 300,84%44 095,52
  • Nasdaq 0,19%19 305,98
  • FTSE 100−0,84%8 072,39
  • Nikkei 2250,3%39 500,37
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%104,5
  • OMX Baltic−0,05%272,79
  • OMX Riga−0,15%874,26
  • OMX Tallinn−0,46%1 752,26
  • OMX Vilnius−0,1%1 048,12
  • S&P 5000,59%6 008,31
  • DOW 300,84%44 095,52
  • Nasdaq 0,19%19 305,98
  • FTSE 100−0,84%8 072,39
  • Nikkei 2250,3%39 500,37
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%104,5
  • 19.05.08, 16:21
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

BMW ja Mercedes ühendavad jõud

Saksa autotootjad BMW AG ja Daimler AG Mercedes- Benzi divisjon peavad läbirääkimisi autoosade arendamise, tootmise ja sisseostmise alase koostöö osas.
Selline samm näitab, et Saksamaa rivaalitsevad luksusautode tootjad on mõistnud, et kasumite turgutamiseks on vaja suuremat mastaabisäästu.
Ettevõtete esindajate vahel on käimas läbirääkimised, kus arutatakse kuidas oleks võimalik osta ühiselt autoosasid, kaasa arvatud istmeraame ja õhukonditsioneeride mooduleid. Lisaks kaalutakse võimalikku projektipõhist koostööd komponentide, muuhulgas ka mootorite arendamisel ja tootmisel, vahendas Tarbija24.
Strateegilisi muudatusi võib pidada vastuseks majanduslikele raskustele, millega kaks Saksa tootjat USA majanduses toimuva, tugeva euro ning üha tõusvate toorainehindade ja samal ajal kasvavate tehnoloogiliste nõudmiste tõttu silmitsi seisavad.
Mõlemad autotootjad on keskendunud luksussedaanide ja -maasturite tootmisele, mis osutuvad teineteise otsesteks konkurentideks. See tõsiasi on varemalt takistanud firmade koostööd.
The Wall Street Journali allika sõnul otsitakse praegu koostöövõimalusi, kus mõlemal firmal õnnestuks kärpida oma kulusid, kaotamata seejuures oma brändi väärtusi või konkurentsieeliseid.
Suund suurema koostöö poole võeti BMW’s aasta pärast seda, kui firma tegevdirektoriks sai Norbert Reinthofer. Daimleri strateegia muutus pärast Chrysleri müümist.

Seotud lood

Uudised
  • 17.04.08, 08:48
BMW boss: võimalik, et Marko Asmer sõidab juba järgmisel hooajal F1-s
BMW Sauberi vormel-1 meeskonna boss Mario Theissen ei välistanud võimalust, et tiimi praegust testisõitjat Marko Asmerit võib juba järgmisel hooajal vormel-1 sarjas võidu kihutamas näha. Siiski usub ta, et Asmerile tuleks kasuks vähemalt ühel hooajal veel testisõitjana leiba teenida.
Uudised
  • 15.04.08, 11:59
FOTOD: 7. seeria BMW täies hiilguses
BMW järgmise põlvkonna 7. seeria limusiini ümbert on katted heidetud.
Uudised
  • 21.08.08, 19:07
Daimler eitab veoautode tootmise eraldamist
Autotootja Daimler eitas ajakirjanduses ilmunud väidet, nagu plaaniks ta töökohti vähendada ning aktsia hinda tõsta veoautode tootmise eraldamisega.
Uudised
  • 29.04.08, 17:32
Parve: ennem jätan Mercedese võtmed vedelema kui PIN-koodi kellelegi ütlen
Pankade turvalisuse infotunnil ütles projekti "Vaata maailma" projektijuhi Mart Parve, et ennem jätab Mercedes võtmed laokile, kui annab kellelegi PIN-koodid.
  • ST
Sisuturundus
  • 08.11.24, 08:00
Heast palgast enam ei piisa? Mis teeb tööandja ihaldusväärseks?
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele