Saksa autotootjad BMW AG ja Daimler AG
Mercedes- Benzi divisjon peavad läbirääkimisi autoosade arendamise, tootmise ja
sisseostmise alase koostöö osas.
Selline samm näitab, et Saksamaa rivaalitsevad luksusautode tootjad on mõistnud, et kasumite turgutamiseks on vaja suuremat mastaabisäästu.
Ettevõtete esindajate vahel on käimas läbirääkimised, kus arutatakse kuidas oleks võimalik osta ühiselt autoosasid, kaasa arvatud istmeraame ja õhukonditsioneeride mooduleid. Lisaks kaalutakse võimalikku projektipõhist koostööd komponentide, muuhulgas ka mootorite arendamisel ja tootmisel, vahendas Tarbija24.
Strateegilisi muudatusi võib pidada vastuseks majanduslikele raskustele, millega kaks Saksa tootjat USA majanduses toimuva, tugeva euro ning üha tõusvate toorainehindade ja samal ajal kasvavate tehnoloogiliste nõudmiste tõttu silmitsi seisavad.
Mõlemad autotootjad on keskendunud luksussedaanide ja -maasturite tootmisele, mis osutuvad teineteise otsesteks konkurentideks. See tõsiasi on varemalt takistanud firmade koostööd.
The Wall Street Journali allika sõnul otsitakse praegu koostöövõimalusi, kus mõlemal firmal õnnestuks kärpida oma kulusid, kaotamata seejuures oma brändi väärtusi või konkurentsieeliseid.
Suund suurema koostöö poole võeti BMW’s aasta pärast seda, kui firma tegevdirektoriks sai Norbert Reinthofer. Daimleri strateegia muutus pärast Chrysleri müümist.
Seotud lood
BMW Sauberi vormel-1 meeskonna boss Mario
Theissen ei välistanud võimalust, et tiimi praegust testisõitjat Marko Asmerit
võib juba järgmisel hooajal vormel-1 sarjas võidu kihutamas näha. Siiski usub
ta, et Asmerile tuleks kasuks vähemalt ühel hooajal veel testisõitjana leiba
teenida.
BMW järgmise põlvkonna 7. seeria limusiini
ümbert on katted heidetud.
Autotootja Daimler eitas
ajakirjanduses ilmunud väidet, nagu plaaniks ta töökohti
vähendada ning aktsia hinda tõsta veoautode tootmise
eraldamisega.
Pankade turvalisuse infotunnil ütles
projekti "Vaata maailma" projektijuhi Mart
Parve, et ennem jätab Mercedes võtmed laokile, kui annab kellelegi
PIN-koodid.
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.