Tallinna Kaubamaja esimese kvartali
puhaskasum kahanes arenduskulude tõttu 11 protsendi võrra.
Kontserni 2008. aasta esimese kolme kuu konsolideeritud auditeerimata müügitulu oli 1,5 miljardit krooni. Kontserni 2007. aasta esimese kvartali müügitulu oli 1,3 miljardit krooni. Käibe kasv oli 14%. Puhaskasum oli võrreldes eelmise aasta esimese kvartaliga 11% väiksem ehk 67,5 miljoni krooni, mis on 8,3 miljonit krooni vähem kui 2007. aasta esimeses kvartalis, mil puhaskasum oli 75,8 miljonit krooni.
Kasum vähenes planeeritult seoses ettevõtte arendustegevustega uute supermarketite ning I.L.U poodide avamiseks.
Esimese kvartali opereerimiskuludes kajastub 8,3 miljonit krooni arenduskulusid, mida ei kapitaliseerita (2007. aastal oli vastav kulu 0,9 miljonit krooni). Võrreldavaks kasumiks I kvartalis oleks seega 74,9 miljonit krooni. Muudeks teguriteks kasumi vähenemisel oli tööjõukulude kiire kasv ning 2007. aasta lõpus läbi viidud põhivara ümberhindlusest tingitud kulumi kasv 1,4 miljoni krooni ulatuses.
Seotud lood
Tallinna Kaubamaja kontserni
konsolideeritud auditeerimata käive oli esimesel poolaastal 3,0 miljardit
krooni. Eelmise aasta sama perioodiga võrreldes kasvas kogu kontserni käive
11%.
Tallinna Kaubamaja kontsern tegi käesoleva
aasta esimesel poolel küll mullusest parema käibe, kuid kaotas Selveri keti
laienemise tõttu puhaskasumis. Poolaasta 42% kasumilangusest oli veelgi suurem
II kvartali kasumi kahanemine - 67%.
Odav elekter ja tootmisvõimsuste suurendamine on kujunenud justkui Eesti Nokia leidmiseks. Majandusanalüütik Mihkel Nestor ja AVH Grupi tegevjuht ning endine Enefit Greeni finantsjuht Veiko Räim arutlevad, milline on selle Nokia mõju majandusele.