Tallinna Kaubamaja kontserni
konsolideeritud auditeerimata käive oli esimesel poolaastal 3,0 miljardit
krooni. Eelmise aasta sama perioodiga võrreldes kasvas kogu kontserni käive
11%.
„Kontserni müügitulemused on muutunud majanduskeskkonda arvestades väga head,“ ütles Tallinna Kaubamaja ASi juhatuse esimees Raul Puusepp. „Peaaegu kaks kolmandikku meie müügist tuleb Selveri keti kauplustest, millega jätkame hoogsat laienemist. Lisaks uutele kauplustele ja laiendustele Eestis on tänavu viimases kvartalis plaan avada ka esimesed kauplused Lätis.“
Tallinna Kaubamaja kontserni kuuluva A-Selveri I poolaasta käive oli 1,9 miljardit krooni (123,5 miljonit eurot), mis on 12% enam kui eelmise aasta samal perioodil. Selveri netokäive müügipinna ruutmeetrile oli I poolaastal 7100 krooni kuus, vähenedes eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 1% võrra.
„Selverist rääkides on oluline märkida, et I poolaasta käibekasvule avaldasid negatiivset mõju ümberehitustööd kolmes strateegilises kohas paiknevas Selveri kaupluses: Tallinnas Järve ja Pirita Selveris ning Rakveres Krooni Selveris,“ lausus Raul Puusepp.
Selveri ketti kuulub 29 kauplust. Käesoleval aastal on Selver keskendunud laienemisele – avatud on uued kauplused Narvas, Kohtla-Järvel, Hiiumaal ja Põlvas. Juuli lõpus avatakse Ülejõe Selver Pärnus, käesoleva aasta teises pooles avatakse uued Selverid veel ka Paides, Keilas ning Narvas.
Tallinna ja Tartu kaubamajade I poolaasta käive oli 733,4 miljonit krooni (46,9 miljonit eurot), kasvades eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 6%. Kaubamajade käive müügipinna ruutmeetrile oli I poolaastal 5300 krooni kuus, mis on 5% enam kui eelmisel aastal samal perioodil.
„Kaubamajade müügitulemustega võib samuti igati rahule jääda. Praegu on käsil kevad-suvist müügihooaega lõpetavad allahindlused,“ märkis Puusepp.
Kontserni autokaubanduse ärisegmendi 2008. aasta I poolaasta käive oli 315,4 miljonit krooni (20,2 miljonit eurot), kasvades eelmise aasta sama ajavahemikuga võrreldes 6%. 2008. aasta kuuel esimesel kuul müüdi kokku 1325 uut sõidukit, mis on 193 sõidukit rohkem kui eelmisel aastal samal perioodil.
„Oleme langeval autoturul suutnud müüa 17% rohkem autosid ja kasvatada 6% käivet. Kõigis Balti riikides on KIA turuosa kasvanud,“ sõnas Raul Puusepp.
Aprillis Tallinna Kaubamaja kontserni lisandunud jalatsikaubanduse keti käive ulatus 26,1 miljoni kroonini (1,7 miljoni euroni). Teisest poolaastast lisandus Talinna Kaubamaja kontserni veel täiendavalt ABC King kaupluste kett.
Kinnisvarade ärisegmendi 2008. aasta esimese poole müügitulu oli 20,7 miljonit krooni (1,3 miljonit eurot) kasvades eelmise aasta võrreldava perioodiga 19%.
„Jaekaubanduse kasv on lähiaastatel muutumas rahulikumaks ning seetõttu on turul kiirema kasvu saavutamine võimalik eelkõige laienemiste teel – nii uute kaupluste kui ka uute ärisuundade kaasamisega. Sellel aastal jalatsikaubandusse laienemist võib pidada väga õigeks otsuseks, mille esimesi tulemusi ootame juba lähiajal,“ sõnas Puusepp.
Seotud lood
Tallinna Kaubamaja 2007. aasta käive oli
esialgseil andmeil 5,9 miljardit krooni, kasvades aastaga 39%.
Tallinna Kaubamaja määras 2007. aastal
ettevõtte juhtkondadele lisatasudeks 35 miljonit krooni. Erinevalt heast
juhtimistavast ei ole Kaubamaja aga avalikustanud, kuidas see summa täpsemalt
tippjuhtide vahel jagunes.
Tallinna Kaubamaja kontsern tegi käesoleva
aasta esimesel poolel küll mullusest parema käibe, kuid kaotas Selveri keti
laienemise tõttu puhaskasumis. Poolaasta 42% kasumilangusest oli veelgi suurem
II kvartali kasumi kahanemine - 67%.
Tallinna Kaubamaja esimese kvartali
puhaskasum kahanes arenduskulude tõttu 11 protsendi võrra.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele