Hansapangast saab eeloleval aastavahetusel
ka nime poolest Swedbank – kokku vältab firma nime ja sümboolika vahetus kaks
aastat ning siis on eestimaisel suurpangandusel lõplikult kriips peal.
Sel sügisel saab Hansapangast Eestis, Hansabankast Lätis ja Hansabankasest Leedus Swedbank, teatas pank. Täielik üleminek ühtsele uuele nimele ja brändile on kogu Baltikumis plaanis lõpule viia sügiseks 2009. Swedbanki brändi keskmes on hea teenindus – kõige olulisem on kliendi rahulolu hoidmine ja suurendamine.
„Eestis, Lätis ja Leedus sügisel Swedbanki brändi tutvustades anname selge lubaduse oma klientidele ja kogu siinsele ühiskonnale – Baltikum on Swedbank Grupi jaoks võtmetähtsusega piirkond, kus soovime edukalt tegutseda ka kaugemas tulevikus,” rääkis Swedbank Grupi juht Jan Lidén. „Hansapank on aastaid olnud Balti finantsturu liider ning üks tuntumaid brände siinsel turul. Olen siin tehtud töö üle uhke ja kinnitan, et Hansapanga tugevused on oluliseks osaks kogu Swedbank Grupi tegutsemisfilosoofiast. Järgmise sammuna asume koos tugevdama Swedbanki positsiooni juhtiva pangana kogu Läänemere regioonis. Meie peamine eesmärk on pakkuda alati parimat teenindust turul. Selle seame esikohale ka uue nime all tegutsedes.”
"See, et rahvusvahelised organisatsioonid tegutsevad kõigil turgudel ühe nime ja näoga, on levinud praktika. Hansapangas on hetkel käsil ka ärimudeli muutmine – liigume maapõhiselt lähenemiselt piiriülesemaks, Balti panganduse suunal. Soovime edasi areneda rahvusvahelise ettevõttena ning on mõistlik teha seda ühise nime alt,“ rääkis Hansapanga juht Erkki Raasuke. „Brändi muutmine ei too kaasa muutusi panga ärifilosoofias ega põhiväärtustes – Swedbank Grupp jagab juba mitu aastat samu väärtusi, mis on aastate jooksul paika pandud Hansapangas. Ühised väärtused on tugevaks aluseks uue brändi tutvustamisel nii Eestis kui mujal Baltikumis.“
Hansapangast saab Swedbank sügise jooksul, täpsem ajastus sõltub vajalike ettevalmistuste kulust. Panga klientide jaoks ei too muutus kaasa mingeid täiendavaid kohustusi – kõik lepingud ning neist tulenevad õigused ja kohustused kehtivad endisel viisil.
Swedbanki ajalugu ulatub aastasse 1820, mil Göteburgis loodi Rootsi esimene hoiupank. Praegu tegutseb pangagrupp mitmetes riikides, teiste seas Rootsi, Soome, Norra, Taani, Hispaania, Hiina, Jaapan ja Balti riigid. Swedbank Grupis töötab üle 22 000 inimese. Kokku on Swedbank Grupil oma koduturgudel Rootsis, Eestis, Lätis ja Leedus enam kui 9 miljonit era- ja pool miljonit äriklienti. Swedbank Grupp omandas Hansapanga aktsiad sajaprotsendiliselt 2005. aasta kevadel. Swedbanki bränd loodi FöreningsSparbankeni ja Hansapanga koostöös 2006. aastal.
Seotud lood
Hansapanga Grupi juht Erkki Raasuke ütles,
et Swedbanki nimevahetus klientidele muutusi kaasa ei too ning hansa.ee-st ei
saa swed.net.
Hansapanga Grupi juht Erkki Raasuke rääkis
Swedbanki brändi tutvustusel, et kahe järgneva aasta jooksul on planeeritud
panga brändivahetuseks kolmes Balti riigis kokku 10 miljonit eurot (156 mln
kr).
Hansapanga juhatuse esimees Erkki Raasuke
ütles aripaev.ee-le, et nad ei kavatse seoses nimevahetusega ühtegi klienti
kaotada ning jutte kuni 10 protsendi klientide kadumisest nimetas ta
absurdseks.
GILD Bankersi juhtivpartner Rain Tamm ütles
aripaev.ee päevaküsimusele vastates, et on Gildi kaubamärgiga rahul ja
Hansapanga kaubamärk pakuks uuele omanikule vaid lühiajalist tähelepanu.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.