• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 26.05.08, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Pensionär on tulevikuäri sihtgrupp ka Eestis

Arenenud riikides näevad turundajad suurt vaeva, et püüda pensionäride mahukat rahakotti. USAs on näiteks kasiinondus suures osas just vanadele inimestele üles ehitatud. On spetsiaalseid pankasid, teenindusasutusi, kes kõik elavad vanainimeste kulul ja küllaltki hästi. Samamoodi on enamik eriti kallite sportautode turundusest tegelikult pensionäridest miljonäridele suunatud.
Seega on pensionärid väga arvestatav sihtrühm ka tuleviku-Eestis, usub reklaamiagentuuri Tank loovjuht Joel Volkov. "Praegu on Eesti kahjuks veel veidi liiga vaene ja pensionäride elatustase ei luba neil kuigi palju raha vaba aja sisustamisele kulutada," arvab Volkov.
Olympic Casino turundusdirektor Katre Kaarenperg nii optimistlik aga pole. "Kuna meie pensionäride elatustase on madal, pole vanurid kasiinoäris kuigi oluline sihtgrupp ja hüppelist pensionäride osakaalu kasvu me lähiaastail ei prognoosi," tunnistab ta.
Brilliant Marketing Communicationsi juhi Paavo Pilve sõnul on Eesti pensionärid küll vaesed, kuid ei saa öelda, et turundajad nende püüdmiseks vaeva ei näe. Erinevus on vaid selles, et kui mujal maailmas püütakse pensionäride raha, siis Eestis püüavad erakonnad nende hääli, mis olulisel määral mõjutavad valimiste tulemusi. Pensionäri hääle võidad aga siis, kui lubad neile soodustusi.
Tõenäoliselt tuleb kõigile kohe meelde Edgar Savisaar ja Keskerakond. Samas suunas ka Reformierakond märkimisväärse osa 2007. aasta riigikogu valimiste kampaania eelarvest pensionäridele.
Erasektorist on Pilve sõnul enim segmenteeritud turundustegevust praktiseerinud telekomid ja pangad, kuna nende turunduseelarved on võrreldes teiste sektoritega oluliselt suuremad ja võimaldavad professionaalsemat lähenemist. Meedias on olnud nähtavad EMT Seeniorpaketi ja Hansapanga reklaamid. Vanuriteni jõudmiseks kasutatakse veel palju BTL-kanaleid (üritused, otsepost jne).
Volkovi sõnul on pensionärid emotsionaalselt üks tänuväärsemaid sihtgruppe, sest vanainimestel on üldiselt väga hea meel, kui keegi võtab vaevaks nendega tegeleda. Seda näitab ka tõik, et kõik viimase kahe aasta jooksul tehtud sellele segmendile suunatud kampaaniad on olnud väga edukad. "Paraku on aga vanainimestega see häda, et nad kipuvad ära surema ja nendesse tõusval turul kahjuks väga ei investeerita," nendib Volkov.
Imagine AD juht Margo Kütt usub, et seda, mida praegu pakub Ameerika, võib võtta kokku ühe Elioni reklaamlausega: "See, mis täna on ulme, võib olla homme tegelikkus."
"Kui aga arvestada Eesti hetkeolukorda, on meie vanur kahjuks Eesti miinimumpalga tasemel sissetulekuga inimene, mis tähendab, et meie vanurid 95% osas ei saa endale lubada kõike seda, mida saavad endale lubada arenenud riikide vanurid," nentis Kütt.
Küti sõnul saame praegu vanuritele suunatud reklaamis ainult hinnale mängida. "Kui ikka Rimi pakub keefiri hinnaga 10 krooni pakk ja Säästumarket 7 krooni, siis vanur ostab Säästumarketist säästukeefiri, sest bussisõit on ju tasuta ja ajakulu ei ole vanuri puhul määrav," nentis Kütt.
Samas on Kütt optimistlik ja usub, et vanurite helge tulevik polegi nii kaugel ja kättesaamatu. Tänane põlvkond vanuses kuni 40 aastat jõuab tasemele, kus saab lubada endale Kariibi mere reise ja sportautosid, õige pea. Väga hea näide on pangandus, kui arvestada, et 30aastastel on kodulaenud 30 aasta peale, siis 60aastaselt on neil korralik kinnisvara, korralik pension, pensionikindlustusest saadav lisasissetulek, mis tähendab, et nad on sihtgrupiks ka kallimatele toodetele.
SEB turundusdivisjoni direktor Karl Multer tunnistab, et tõepoolest on pensionäride osatähtsus panganduses suur. Selgub, et hinnanguliselt kuuluvad kuni pool Eesti turul olevatest tähtajalistest hoiustest ja kuni kolmandik nõudmisteni hoiustest klientidele, kes on vanemad kui 60 aastat. "Need numbrid sageli üllatavad inimesi, kuid reaalsus on, et selles vanusegrupis olevad inimesed on tublid säästjad ja hoiustajad. Samas on nad väga hinnatundlikud, ettevõtte kuvandit, kvaliteeti ja muid tegureid sageli ei arvestata," ütleb Multer.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.11.24, 15:42
Sergei Astafjev ja Aleksandr Kostin: anname noortele sportlastele võimaluse treenida ja mängida kõrgemal tasemel
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (laen.ee, smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele