Kui eestlastest kaptenid võivad ennast
Tallinki palgal olevate Soome ja Rootsi kolleegidega võrreldes tunda "valge"
inimesena, siis näiteks stjuardessid ehk kajutiteenindajad teenivad Skandinaavia
ametiõdedest kuni kolm korda vähem.
Eestlasest laevakapteni keskmine palganumber on Eesti Meremeeste Sõltumatu Ametiühingu (EMSA) andmeil 43 000 krooni kuus, sellele lisanduva, palgast suurema lisatasu tõttu pistab kapten ühes kuus tasku ligi 100 000 krooni, kirjutas SLÕhtuleht. Sellega püsib eestlasest kapten igati konkurentsis Soome ja Rootsi ametivendadega.
Eestlastest stjuardessid teenivad EMSA andmeil alates 7200 kroonist kuus, kuid palgavahe kummitab ka teisi ametiposte laevas.
„No tule taevas appi! Kui teisel tüürimehel on palk vaid 15 000–16 000 krooni, siis tuleb öelda, et eestlastest tüürimehed saavad Tallinkis labidamehe palka,” kurjustab Tallinki tütarfirma HT Laevateenindus töötajate peausaldusisik Mati Elmers.
Palgaläbirääkimised jõudsid tupikusse pärast seda, kui Tallink pakkus välja iga-aastase viieprotsendilise palgatõusu kolme aasta jooksul ehk teisisõnu 15protsendilise palgatõusu kolme aastaga.
Seotud lood
AS Tallink Grupp vedas tänavu aprillis 496
090 reisijat, mullu samas kuus oli reisijaid 550 317, selgus börsiteatest.
Tallinki online-broneerimissüsteemis tuleb
summad ja soodustused igaks juhuks ise välja rehkendada, kuna Club One’i
liikmena sisse logides võib arvuti ette lüüa pakkumise, mis tähendab püsikliendi
jaoks rahalise võidu asemel pigem väikest kaotust.
ASi Tallink Grupp tütarettevõte OÜ TLG
Hotell sõlmis ostu-müügilepingu, millega omandas eile 100% OÜ Delegatsioon
osadest ASilt Heal ja OÜlt Haapsalu HMR. Osade eest maksti kokku 1 kroon (0,06
eurot).
Laevafirma Tallink ja Eesti meremeeste
sõltumatu ametiühingu esindajad käisid täna riikliku lepitaja juures ja leppisid
kokku, et Tallink esitab ühingule omapoolsed arvutused palkade osas.
Uue sarja esimene saade!
Elisa Eesti juht Andrus Hiiepuu rõhutab uhiuues sarjas “Juhtides tulevikku”, et suurfirmad liiguvad kestlikkuse suunas ja sellega kujundatakse ümber tööstusharud. Kes pole sellega kaasas, jääb lihtsalt maha.