Ford on võtnud eesmärgiks vähendada aasta
teiseks pooleks veokite ja linnamaasturite tootmist 40% võrra, suurendades samal
ajal kompaktsemate ning ökonoomilisemate sõidukite tootmist, mis annaks
sajandivanusele autotootjale kallineva toornafta keskkonnas parema positsiooni,
kirjutab LHV analüütik Erko Rebane.
"Käesoleva aasta möödunud kuud on toonud autotööstuse taevasse järjest tumedamaid pilvi, kui rahakoti pihta käiv bensiiniliitri hind paneb inimesi eelistama ökonoomsemaid liiklemisvahendeid. See tähendab surma Ameerika suuremate autotootjatele, kelle masinaparki kipuvad troonima kogukamad sõidukid. Erandiks pole ka reedel üllatuse valmistanud Ford," kirjutab Rebane investeerimisportaalis.
Sürpriis polnud meeldiv, sest hüljata tuli varasem kavatsus jõuda aastaks 2009 kasumisse, mis sai välja hõigatud kõigest kuu aega tagasi, kui autotootja esimese kvartali lõppedes ootamatult 100 miljoni dollari suuruse kasumiga rõõmustas.
Seotud lood
Ford nõustus müüma Jaguari ja Land Roveri
India autotootjale Tata Motors poole väiksema hinnaga, kui ostis need kunagi,
kuna luksusautode nõudlus on kukkunud, vahendab Bloomberg.
Ford Motor Company teatas, et nende teise
kvartali kahjum oli 8,67 miljardit dollarit, mis tuli suuresti varade maha
kandmisest.
Rootsis on paralleelselt bensiini
kallinemisega vähikäiku teinud kütuseõgijaist sõidukite hinnad.
Enamuse eurooplaste jaoks on hind kolm
korda kõrgem, Taanile kuuluval autonoomsel Gröönimaal määrab aga hinna kütuse
jaemüügi monopoli õigustes omavalitsus.
Uue sarja esimene saade!
Elisa Eesti juht Andrus Hiiepuu rõhutab uhiuues sarjas “Juhtides tulevikku”, et suurfirmad liiguvad kestlikkuse suunas ja sellega kujundatakse ümber tööstusharud. Kes pole sellega kaasas, jääb lihtsalt maha.