Rootsis on paralleelselt bensiini
kallinemisega vähikäiku teinud kütuseõgijaist sõidukite hinnad.
Nii on head ajad kätte jõudnud linnamaasturite ostjaile, müüjad kuigi õnnelikud aga ei ole. Di.se kirjutab, et näiteks Volvo XC90 on kahe aastaga hinnas tagasi andnud kolmandiku ehk 127 000 Rootsi krooni (212 000 Eesti krooni) võrra.
Sarnased hinnaarengud on Rootsi turul läbi teinud ka teised linnamaasturid. Ka 2006. aasta BMW X5 ja Toyota Land Cruiseri hinnad on tänaseks pea 30% ehk umbes 120 000 Rootsi krooni võrra langenud.
Toyota puhul on aga diiselmootoriga versioonil läinud paremini. Selle väärtus on kahe aastaga langenud 22%.
„Volvo XC90 puhul on näiteks nii 2007. kui ka 2008. aasta mudeleid märgatavalt rohkem diiselmootoriga registreeritud. Trendina on näha ka see, et kasutatud diiselmootoriga autode väärtus püsib paremini, bensiinimootoriga autod aga kaotavad märgatavalt väärtust,“ ütles autoveebi bilpriser.se juht Mathias Björkman.
Nii soovitabki mees linnamaasturit ostes eelistada diiselmootoriga versiooni, kuna selle eest võib hiljem müües ka parema hinna saada.
Björkmanni sõnul ostavad kliendid nüüd enam kütusesäästlikke autosid. Samamoodi on ökonoomsusele rõhuma hakanud ka ameeriklased. USAs on nõudlus nii palju langenud, et näiteks Ford lõpetab suvel teatud osa tootmisest sootuks. Reutersi andmetel langes mais Ford Navigatori ja Expeditioni müük aastatagusega võrreldes vastavalt 37 ja 43%.
Seotud lood
Just nii kõrgele on tõusnud bensiiniliitri
hind USAs ning nafta jätkuv kallinemine lubab sellele ainult lisa, kirjutab LHV
analüütik Madis Toomsalu investeerimisportaalis.
Ford on võtnud eesmärgiks vähendada aasta
teiseks pooleks veokite ja linnamaasturite tootmist 40% võrra, suurendades samal
ajal kompaktsemate ning ökonoomilisemate sõidukite tootmist, mis annaks
sajandivanusele autotootjale kallineva toornafta keskkonnas parema positsiooni,
kirjutab LHV analüütik Erko Rebane.
Eesti Panga ökonomist Martin Lindpere
hinnangul muutuvad sisemajanduslikud inflatsiooni tõstvad tegurid küll
tagasihoidlikumaks, välismaised aga hoiavad hinnatõusu endiselt üleval.
Maksude koosseis muutub veel ja maksumäärad lähevad kõrgemaks – selle peale võib mürki võtta, arvab raamatupidamisbüroo Vesiir asutaja ja juht Enno Lepvalts.