• OMX Baltic−0,05%272,79
  • OMX Riga−0,15%874,26
  • OMX Tallinn−0,46%1 752,26
  • OMX Vilnius−0,1%1 048,12
  • S&P 5000,17%5 983,15
  • DOW 300,09%43 769,71
  • Nasdaq 0,1%19 288,56
  • FTSE 100−0,71%8 083,06
  • Nikkei 2250,3%39 500,37
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,86
  • OMX Baltic−0,05%272,79
  • OMX Riga−0,15%874,26
  • OMX Tallinn−0,46%1 752,26
  • OMX Vilnius−0,1%1 048,12
  • S&P 5000,17%5 983,15
  • DOW 300,09%43 769,71
  • Nasdaq 0,1%19 288,56
  • FTSE 100−0,71%8 083,06
  • Nikkei 2250,3%39 500,37
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,86
  • 20.06.08, 15:22
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Rootsi linnamaasturite ostjail head ajad

Rootsis on paralleelselt bensiini kallinemisega vähikäiku teinud kütuseõgijaist sõidukite hinnad.
Nii on head ajad kätte jõudnud linnamaasturite ostjaile, müüjad kuigi õnnelikud aga ei ole. Di.se kirjutab, et näiteks Volvo XC90 on kahe aastaga hinnas tagasi andnud kolmandiku ehk 127 000 Rootsi krooni (212 000 Eesti krooni) võrra.
Sarnased hinnaarengud on Rootsi turul läbi teinud ka teised linnamaasturid. Ka 2006. aasta BMW X5 ja Toyota Land Cruiseri hinnad on tänaseks pea 30% ehk umbes 120 000 Rootsi krooni võrra langenud.
Toyota puhul on aga diiselmootoriga versioonil läinud paremini. Selle väärtus on kahe aastaga langenud 22%.
„Volvo XC90 puhul on näiteks nii 2007. kui ka 2008. aasta mudeleid märgatavalt rohkem diiselmootoriga registreeritud. Trendina on näha ka see, et kasutatud diiselmootoriga autode väärtus püsib paremini, bensiinimootoriga autod aga kaotavad märgatavalt väärtust,“ ütles autoveebi bilpriser.se juht Mathias Björkman.
Nii soovitabki mees linnamaasturit ostes eelistada diiselmootoriga versiooni, kuna selle eest võib hiljem müües ka parema hinna saada.
Björkmanni sõnul ostavad kliendid nüüd enam kütusesäästlikke autosid. Samamoodi on ökonoomsusele rõhuma hakanud ka ameeriklased. USAs on nõudlus nii palju langenud, et näiteks Ford lõpetab suvel teatud osa tootmisest sootuks. Reutersi andmetel langes mais Ford Navigatori ja Expeditioni müük aastatagusega võrreldes vastavalt 37 ja 43%.

Seotud lood

Uudised
  • 17.06.08, 17:43
USAs tõusis bensiiniliiter rekordilise 11 kroonini
Just nii kõrgele on tõusnud bensiiniliitri hind USAs ning nafta jätkuv kallinemine lubab sellele ainult lisa, kirjutab LHV analüütik Madis Toomsalu investeerimisportaalis.
Uudised
  • 27.05.08, 15:41
Kõrged naftahinnad sunnivad Fordi bensiiniõgijaid hülgama
Ford on võtnud eesmärgiks vähendada aasta teiseks pooleks veokite ja linnamaasturite tootmist 40% võrra, suurendades samal ajal kompaktsemate ning ökonoomilisemate sõidukite tootmist, mis annaks sajandivanusele autotootjale kallineva toornafta keskkonnas parema positsiooni, kirjutab LHV analüütik Erko Rebane.
Uudised
  • 06.06.08, 11:43
Mootorikütuse hinnaralli maikuus jätkus
Eesti Panga ökonomist Martin Lindpere hinnangul muutuvad sisemajanduslikud inflatsiooni tõstvad tegurid küll tagasihoidlikumaks, välismaised aga hoiavad hinnatõusu endiselt üleval.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 17:51
Raamatupidamisfirma omanik: maksupidu käib edasi ja tuure tõmmatakse pealegi
Maksude koosseis muutub veel ja maksumäärad lähevad kõrgemaks – selle peale võib mürki võtta, arvab raamatupidamisbüroo Vesiir asutaja ja juht Enno Lepvalts.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele