Tallinki rivaali Viking Line’i järsult
kasvanud kütusekulud on üks põhjusi, miks reedefirma majandusaasta esimesed kuus
kuud lõpevad kahjumis.
Viking Line’i kahjum enne makse oli perioodil 2007. aasta novembrist 2008. aasta 30. aprillini 0,93 miljonit eurot. Eelmise majandusaasta sama perioodi lõpetas firma 2,9 miljoni euroga kasumis.
Reederfirma käive kasvas 207,4 miljonile eurole läinud aasta sama perioodi 193,7 miljonilt eurolt. Reisijaid oli rohkem ja tulu ühe reisija pealt kasvas. Majandusaasta esimese kuue kuu jooksul kasvas reisijate arv 2,5 protsenti 2,67 miljonile. Kaubaveod vähenesid 2%.
Kütusekulud kasvasid aga tervelt 52% 21,1 miljonile eurole. Ka personalikulud kasvasid 2,33 miljoni euro võrra vastavalt kollektiivlepingus sätestatud kokkulepetele, teatas firma. Tulemust mõjutasid ka uue laeva - Viking XPRS Helsingi-Tallinna liinile toomise kulud. Alus jõudis aruandeperioodil sõidus olla vaid kolm päeva.
Aasta 2007/2008 kohta prognoosib Viking Line, et see tuleb eelmisest majandusaastast kehvem.
Aasta esimese kuue kuu kohta teatas Viking Line, et on tugevdanud oma turuosa Turu-Mariehamn-Stockholm liinil 57,3 protsendile ning Helsingi-Mariehamn-Stockholm liinil 49,7 protsendile. Kruiisidel Stockholmi ja Mariehamni vahel kasvas turuosa 51,1%le. Helsingi ja Tallinna vahelisel liinil on aga Viking Line’i turuosa 2,7 protsendipunkti võrra kahanenud 22,3 protsendile.
Majandusaasta esimese kuue kuu sisse mahub ka Viking Line’i vanima aluse Alandsfärjan müük 2,6 miljoni euro eest.
Seotud lood
Viking Line’i uus Tallinna ja Helsingi
vahel liiklev kiirlaev Viking XPRS on esimese kuuga ületanud kõik ettevõtte
ootused.
Laevanduskontserni Viking Line reisijate
arv suurenes suveperioodil võrreldes eelmise suvega rohkem kui 291 700 reisija
võrra.
Kütuse hinnatõus on pannud laevandusfirmad
välja mõtlema uusi nippe kulude kokkuhoidmiseks. Üheks selliseks on ka plaan
purjede kasutamiseks „abimootorina“.
Piloodid, tüürimehed ja sõidukijuhid peavad
tänapäeval valitsema sõiduriistu kirurgi täpsuse ja pereema kokkuhoidlikkusega.
Sest just nendest sõltuvad ettevõtete jaoks kütusekuludelt kokku hoitud
miljonid.
Tiina Käsi on nimi, mis kõlab ärimaailmas paljudele tuttavalt. Tal on juhtimises üle 25 aasta kogemust, kuid tema karjäär pole olnud lihtne ega lineaarne, vaid täis ootamatuid võimalusi ja väljakutseid, millest on sündinud väärtuslikud õppetunnid. Nordea Eesti tegevjuht, kes alustas oma karjääri rootsi keele õpetajana, on tänaseks saavutanud palju ja juhib mitmekesist ning rahvusvahelist organisatsiooni. Käsi kogemus ja oskus tasakaalustada töötulemusi ja inimlikku hoolivust teevad temast juhi, kelle teadmised ja arusaamad on väärt jagamist.