A. Le Coq’i juhataja Tarmo Noop tõi Eesti
Õlletootjate Liidu uuringu tutvustamisel välja, et reklaam ei mõjuta inimesi
rohkem õlut jooma.
„Uuringus oli üks huvitav teema: nimelt inimeste arvamus läks õlle reklaamist lahku. 50% arvasid, et reklaam suurendas tarbimist ja 50% vastanutest arvas, et tegelikku mõju pole,“ ütles Noop.
Õlletehase juht tõi välja, et Emori statistika kohaselt on 2004. aastas õllereklaam teles kasvanud pea kaks korda. 2004. aastal näidati kokku 30 tundi õllereklaami, 2007. aastal lähenes see 60 tunnile. Samas õlletarbimise indikaatoriks võetud õlleaktsiisi laekumine on kasvanud 2%. „Pean tunnistama, et õigus on neli, kes ütlevad, et reklaami nägemine tarbimisele mõju ei avalda. Kui seeni ei söö, siis ikka seeni ei söö, ei huvita, mis seen on: kukeseen või šampinjon,“ lisas Noop.
Päris reklaamita siiski hakkama ei saa. „Milleks üldse reklaamida, kui midagi ei muutu. Ilma reklaamita pole võimalik anda infot uute toodete, maitsete, brändide kohta. Toimub konkurents,“ põhjendas Noop reklaami kasvu.
Seotud lood
Eesti Õlletootjate Liidu tellimusel
valminud Eesti inimeste õlletarbimist, õlle mainet ning õlle müügi- ja
reklaamipiiranguid käsitlevast uuringust selgus, et keskmine õllejooja on noor
mees, kes teenib hästi ja bussiga ei sõida.
Wõro Kommerts turundusjuht Rene Kiis
kummutas aripaev.ee-le antud kommentaaris eile A. Le Coq’i juhataja Tarmo Noobi
poolt välja öeldud väite, just nagu ei mõjutaks reklaam mingil moel õlle
müüki.
Suurim reklaamiandja Saku Õlletehas
kavatseb järgmisel aastal reklaamide pealt kokku hoida ja ennustab samasugust
käiku ka teistelt õlletootjatelt.
Rimi ja Säästumarketite turundus- ja
kommunikatsioonijuht Evelin Mägioja sõnul on eestlane õllejooja rahvas ja
reklaamimahu suurendamine või vähendamine tarbimisele kiiret mõju ei
avalda.
Telia Digikoristuspäev toimub juba 31. jaanuaril. Meenutame, kuidas viidi sel aastal digikoristust läbi Eesti Kaitseväes, kus IT-süsteemidest ja seadmetest kustutati kokku kümnete terabaitide ulatuses digikeltsa.