Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan
Parts esitas täna valitsuskabinetile rongiliikluse arendamise kava.
Kava lähtub riigikogu kinnitatud „Transpordi arengukavast 2006-2013“, mille kohaselt tuleb kindlustada ohutu liiklemine raudteel, tõsta rongiliikluse kiirust ja jätkata reisirongiliiklust vähemalt senises mahus. Selleks, et neid ülesandeid täita, tuleb lähiaastatel investeerida nii raudteesse kui ka uutesse rongidesse, teatas ministeerium.
Valitsuskabinet arutas vajadust arendada Rapla, Viljandi ja Pärnu suuna raudtee infrastruktuuri selliselt, mis võimaldaks neil raudteedel reisirongiliikluse jätkumist vähemalt tänases mahus ja uute rongidega, samuti peab rongidel aastaks 2012 olema nendel liinidel võimalik sõita kiirusega 110 kuni 120 kilomeetrit tunnis. Valitsus otsustas volitada majandus- ja kommunikatsiooniministrit alustama infrastruktuuri omanikuga läbirääkimisi pikaajalise lepingu sõlmimiseks, samuti tuleb ette valmistada selleks vajalik riigikogu otsuse eelnõu.
Teise punktina esitas Parts valitsuskabinetile ettepaneku osta uued reisirongid nii Tallinna lähiliinidele kui ka kaugliinidele. Rongide ostuks sõlmiks valitsus halduslepingu ASiga Elektriraudtee, kuid reisirongiliiklust korraldaks ettevõte, kelle leidmiseks korraldab valitsus rahvusvahelise konkursi. Valitsus toetas seda ettepanekut ning kohustas ministrit ette valmistama valitsuse korralduse eelnõu, millega antakse ASile Elektriraudtee volitus uute reisirongide hanke väljakuulutamiseks.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi ja Tehnilise järelevalve ameti hinnangute järgi vajab Rapla, Viljandi ja Pärnu suuna raudtee infrastruktuur järgmise viie aasta jooksul investeeringuid kuni 650 miljonit krooni. Veeremi koosseisu ostmiseks on kogu vajadus umbes 2,7 miljardit krooni, millest 1 miljard krooni on valitsus kavandanud eraldada Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondi vahenditest. Lõplikud summad selguvad riigihangete käigus.
Parts kommenteeris otsust valitsuse pressikonverentsil, et kuigi täna võivad olla tumedamad ajad, tuleb näha helgemat tulevikku ja rongiliiklust säilitada.
Seotud lood
Märtsis võttis Eesti Raudtee piirilt
ööpäevas keskmiselt vastu 20,5 kaubarongi, mis jääb küll märkimisväärselt alla
mullu samal ajal saabunud rongide arvule, kuid on siiski enam kui viimastel
kuudel.
Aprillist avatakse Valga ja Elva vahel neli
täiendavat bussiliini, mis asendavad raudtee remondi tõttu käigust ära jäävaid
reisironge.
Käigusolevate elektrirongide seisukord on
selline, et vähemalt pooled neist tuleks pärast 2011. aastat välja vahetada.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium on tellinud suvel valmiva uuringu, kas
elektrirongidel on tulevikku või mitte, kirjutab Virumaa Teataja.
2018. aastal Leedus loodud ühisrahastusplatvormi
Profitus idee sündis järk-järgult, kui kinnisvara ostjate ja müüjatega suheldes ning kinnisvaraprojekte arendades võis näha inimeste üha suurenevat investeerimishuvi.