• OMX Baltic0,33%270,76
  • OMX Riga−0,48%881,75
  • OMX Tallinn0,53%1 739,37
  • OMX Vilnius−0,04%1 043,95
  • S&P 500−1,13%5 882,07
  • DOW 30−0,66%43 462,63
  • Nasdaq −1,83%18 758,73
  • FTSE 100−0,1%8 063,46
  • Nikkei 2250,28%38 642,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,95
  • OMX Baltic0,33%270,76
  • OMX Riga−0,48%881,75
  • OMX Tallinn0,53%1 739,37
  • OMX Vilnius−0,04%1 043,95
  • S&P 500−1,13%5 882,07
  • DOW 30−0,66%43 462,63
  • Nasdaq −1,83%18 758,73
  • FTSE 100−0,1%8 063,46
  • Nikkei 2250,28%38 642,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,95
  • 17.07.08, 19:50
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Suurenenud kulud neelasid Tallinki kasumi

Tallink Grupp teatas börsile, et kehvad majandustingimused järasid oodatava kasumi küljest tubli tüki. Pole välistatud uuemate laevade müük ega nõrgemate liinide sulgemine.
Tallink Grupi juhatus avaldas, et kärbib varasemat kasumiprognoosi, kuna käimasoleva majandusaasta esimese 9 kuuga on ettevõtte kütusekulud tõusnud umbes 470 miljonit krooni (30 miljonit eurot) võrreldes eelmise aasta sama ajaga.
Alates mullu septembrist on laevakütuse hind tõusnud ligi 115%. Keskmine kütusehind majandusaasta kolmandas kvartalis oli 93% kõrgem kui möödunud aastal. Viimase nelja kuu jooksul tõusis kütuse hind lisaks 40%.
Tallinki teatel ajab jätkuvalt tihenev konkurents kaubaveo mahud alla. See on hävitavalt mõjunud Soome-Saksa liini tulemustele.
Rootsi ja Soome kaldaorganisatsiooni integreerimise järgselt ja osaliselt ka uue broneerimissüsteemi käivitamise tõttu pole müügitöö piisavas tempos edenenud. Seetõttu kujunesid Soome-Rootsi liinide reisijateveo mahud oodatust madalamaks, tunnistas laevafirma.
Uus kruiisilaev Baltic Princess valmis kavandatust hiljem. Ahelreaktsioonina hilines planeeritud laevade vahetus Turu-Stockholmi ja Riia-Stockholmi liinidel. Muutustele järgnev aeg jääb liiga lühikeseks, et oodatav positiivne mõju veel sel majandusaastal tehtud kulutused ületaks.
Juhatuse andmetel kujuneb Tallinki 31. augustil lõppeva, 2007/2008 majandusaasta müügituluks 780 miljonit eurot (12,2 miljardit krooni). Kasum enne amortisatsiooni ja finantskulusid (EBITDA) langeb hinnanguliselt kuni 15% eelmise aasta tasemest ning kontserni puhaskasum jääb alla 30 miljoni euro (470 miljoni krooni).
Edaspidi võib uue kruiisilaeva Baltic Princess liiniletulekust ning laevade vahetusest Turu-Stockholmi ja Riia-Stockholmi liinidel siiski loota nii oodatavat reisijate arvu, müügitulu kui ka kasumlikkuse kasvu.
Tõstmaks Saksa liinil opereerivate Superfast laevade tootlikust, otsustas Tallink ühe kolmest laevast välja prahtida. Juhul kui täiendavaid muudatusi ei tule, jätkab septembris Saksa liinil kaks laeva.
Prahtimise tulemusena tõuseb ühelt poolt laeva kasumlikkus ja samas vähenevad liini kulud kolmandiku võrra. Kahe laevaga liinil jätkates tõuseb täituvus ja seeläbi ka kasumlikkus, lubab Tallinki juhatus.
Tallink turgutab praegu kontserni müügitööd, et tõsta reisijate arvu. Otsitakse ka täiendavaid kokkuhoiuvõimalusi, seejuures pole välistatud mitte ainult vanemate, vaid ka uuemate laevade müük, prahtimine ning vahetused liinidel. Nõrgemad üksused ja liinid võidakse sulgeda.

Seotud lood

Uudised
  • 18.07.08, 10:44
Tallinki kahjum oli 34,2 mln krooni
Laevakompanii AS Tallink Grupp teatas 34,2 miljoni krooni suurusest kahjumist kolmandas kvartalis.
  • ST
Sisuturundus
  • 12.11.24, 11:46
Auto vara väärtuse kasvatajana. Kas unikaalne Porsche on investeering või kulu?
"Investeerimisideede universumi" saates teeme juttu autodest ja autodesse investeerimisest. Kas eksklusiivse auto ostmine on kulu või investeering? Milliseid mudeleid valida, kui soovida, et nende väärtus aja jooksul tõuseks?

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele