Tarbijakaitseamet hoiatab tarbijaid WebCom
Services OÜ kaudu kauba ostmise eest, kust paljudel klientidel on küll raha
makstud, aga kaup saamata.
Tarbijakaitseametisse on pöördunud paljud tarbijad probleemiga, et on tellinud WebCom Services OÜ (endine Agrocom OÜ) tehnikakaupu, peamiselt arvuteid, kuid nende tellimust ei ole täidetud ega raha tagastatud.
Tarbijakaitseametis on registreeritud alates möödunud aasta teisest poolest 18 kaebust, viimased 6 on laekunud tänavu juunis.
Kõikide kaebustel on ühtne sisu. Tarbijad on tellinud kaupa, maksnud kauba eest vastavalt esitatud arvele 100% kauba maksumusest. Tellimuses märgitud kuupäevaks ei ole kaupleja tellimust vastavalt lepingu tingimustele ega võlaõigusseadusele täitnud. Vaatamata tarbijate korduvatele pöördumistele ei ole kaupleja ka raha tarbijatele tagastanud.Praeguseks on neli kaebust tarbijakaitseameti menetluse tulemusel tarbijate kasuks lahendatud. WebCom Services OÜ juhatuse liikme sõnul ei ole neil võimalik tellimusi täita.Tarbijakaitseamet on edastanud tarbijate kaebused politseiametisse ja esitanud tsiviilhagi tarbijate kollektiivsete huvide kaitseks tsiviilkohtusse.Lisaks pettuse tunnustega tegevusele puudub WebCom Services OÜ-l majandustegevusregistri kanne, mis annab ettevõttele õiguse tegeleda antud valdkonnaga ehk siis interneti kaudu tehnika müümisega.Tarbijakaitse juhib tarbijate tähelepanu võlaõigusseadusest tulenevatele tarbijaõigustele, millele pöörata tähelepanu internetist kaupu ostes. Näiteks on tarbijal õigus lepingust taganeda 14 päeva jooksul. Kui aga tarbijat ei ole teavitatud ostust taganemise õigusest, laieneb tarbijale õigus kaubad tagastada kolme kuu jooksul. Samuti ei tohi ettemaksu küsida rohkem kui 50% kauba maksumusest.
Lisaks seadusest tulenevatele õigustele soovitab tarbijakaitseamet veebikaupleja kättesaadavust ning suhtlusvalmidust enne ostu sooritamist kontrollida, saates kauplejale e-kirja ostutingimusi täpsustavate küsimustega. Kasulikku teavet või hoiatusi veebikaupleja kohta saab enne ostu otsida ka foorumitest või interneti otsingumootoritega.
Seotud lood
Tarbijakaitseamet hoiatab ja annab teada,
et ettevõtte Holiday Club ehitise ajutise kasutamise õiguse omandamise ehk
puhkuseosakute ostmisel võib firma kliente oma pakkumisega eksitada.
Tarbijakaitseameti peadirektor Helle
Aruniit tõdes, et tooteretseptidest ning muutunud pakenditest tuleb palju
segadust, mis nõudlikumaid tarbijaid ka nurisema paneb.
Täna hakkas Tallinna halduskohus
lahkama laeva baarides suitsetada lubava Tallinki kaebust tarbijakaitse
ettekirjutuse peale.
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.