Eile kunstioksjoni korraldanud Mart Sander
ütles aripaev.ee-le, et ta ei suuda saada üle raevust ja nördimusest Eesti
publiku vastu.
"Kõik mis vähegi hea oli, osteti ära välismaalaste poolt, ja mitte ainult kohalike välismaalaste, vaid ka välismaa kunstikogujate poolt," märgib ta, "Eestlased oleks võinud saada rikkamaks nii mõnegi suurepärase teose võrra, aga ikkagi lasti kõik käest!"
Tema sõnul annavad meie kunstielus tooni kümne-kahekümne aasta eest metalliäriga rikkaks saanud „kollektsionäärid“, kes uhkustavad oma Leningradi keldrites vorbitud autentsete Aivazovskitega, ning kohalikud kunstikaupmehed, kes nendesamade keldrite kaudu kohalikke kollektsionääre varustavad. Praegu kihab Venemaa kunstiavalikkus suurtes skandaalides – selgus, et juhtivad kunstieksperdid on ära ostetud ja töötavad käsikäes artellidega, kes „vana“ kunsti toodavad. "Meie kaupmehed sellest muidugi ei räägi ja lasevad nendel, kes usuvad et koos rahaga tuleb automaatselt ka maitse ja teadlikkus, suhteliselt mõttetute lõuendite eest hingehinda maksta," pahandas Sander.
Oma sõnul läks ta kunstioksjoni korraldades ka ise avastamata teed pidi, lootes et suudab kunstiostule innustada jõukamat tavakodanikku. "Paraku on Eesti kunstioksjoneil tegevad siiski vaid paar tosinat kollektsionääri, ning nemad teevad sõna „keskklass“ kuuldes automaatselt ja otsustavalt kannapöörde," ütles ta.
Sander muretseb, et oksjonil suutsid Eesti ostja huvi äratada ainult umbes 5000kroonise alghinnaga soojendusringi teosed, mis online-oksjonil hoogsalt ära osteti. Vahemik 10 000 kuni 100 000 krooni on aga teatud „eikellgimaa“ – tavakodanikule liiga kallis, kollektsionäärile liiga odav. Liiga odav isegi siis, kui pakutav on väärtuslik. Ei vaevuta uurima, kas teostel on eksperthinnang või sertifikaat, vaid keeratakse lihtsalt igaks juhuks selg. Kõige rohkem kardab eestlane alati lolliks jääda – mis saab, kui ma pakun, ostan, ja pärast tuleb välja et tegu oli mingi naljaga? "Sest Sander on ju showmees ja vaevalt et tema oksjon võib tõsine olla?" ütles Sander.
Seotud lood
Mart Sander korraldab pühapäeval Eesti
esimese online-kunstioksjoni, tema sõnul on oksjon esimene Eestis, mis pole
suunatud finantsoligarhidele ja kogujatele, vaid lihtsalt edukale Eesti
inimesele.
Aktiivne Eesti kunstioksjoni korraldaja
Haus Galerii juhataja Piia Ausman leiab, et Mart Sanderi nädalavahetusel
toimunud kunstioksjon oli positiivne, kuna pani inimesed kunstist rääkima,
siinsel turul müümiseks aga on vaja tunda kohalikke rütme ja nippe.
Mart Sander korraldab sel pühapäeval Eesti
esimese online-kunstioksjoni. Mehe sõnul on tegu esmakordselt Eestis ka
oksjoniga, mis ei ole suunatud mitte finantsoligarhidele ja kollektsionääridele,
vaid tavalisele edukale Eesti inimesele.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele