• OMX Baltic−0,05%272,79
  • OMX Riga−0,15%874,26
  • OMX Tallinn−0,46%1 752,26
  • OMX Vilnius−0,1%1 048,12
  • S&P 5000,17%5 983,15
  • DOW 300,09%43 769,71
  • Nasdaq 0,1%19 288,56
  • FTSE 100−0,71%8 083,06
  • Nikkei 2250,3%39 500,37
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,86
  • OMX Baltic−0,05%272,79
  • OMX Riga−0,15%874,26
  • OMX Tallinn−0,46%1 752,26
  • OMX Vilnius−0,1%1 048,12
  • S&P 5000,17%5 983,15
  • DOW 300,09%43 769,71
  • Nasdaq 0,1%19 288,56
  • FTSE 100−0,71%8 083,06
  • Nikkei 2250,3%39 500,37
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,86
  • 29.08.08, 18:29
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Barbi Pilvre: meedia otsib naiskangelasi, aga kohtleb neid halvasti

Ajakirjandusõppejõud ja Eesti Ekspressi arvamustoimetaja Barbi Pilvre ütles täna Otepääl Äripäeva naistefoorumil, et meedia otsib naiskangelasi väga, aga kohtleb neid halvasti.
Tema andmetel on üle maailma uudise subjektidest 21% naised, Eestis 28%. "Eriti just kvaliteetajakirjandus on meestekeskne. Naised on sagedamini kollase ajakirjanduse kangelased," kommenteeris ta.
Uuring näitas järgmist: naisi on lugude kangelastena 20% ärilugudes, 14% poliitika- ja valitsusteemalistes uudises, 42% kuulsuste lugudes, 33% kuningliku pere, 75% tavaliste inimeste ja 51% üliõpilaste lugudes.
"Tegelikult meedia otsib naiskangelasi, isegi kui mõni mees oleks kohe võtta, aga probleem on pigem selles, kuidas ja kellena naisi kujutatakse – suvetüdrukud, reality-show kangelased. See pole süüdistus, vaid me peame sellest aru andma, et naiste ja meeste kujutamise formaat on erinev. Naine on pigem meelelahutus, puhkehetke sümbol. Naised ise tihti ei teadvusta, mida meedia nendega teeb. Keegi ei müü naisteajakirja ilusa mehe pildiga. Samas meesteajakirja kaanel on ilusa naise pilt," kommenteeris ta.
Meedias domineerivad tema sõnul meelelahutusäris läbilöönud naised: näitlejad, lauljad, telenäod, eksmissid – see vastab ettekujutusele naise „kohast“, alates hetääridest ja rahvalaulikutest seltskonnategelasteni. Majanduses edukas naine on meedias erandlikum kui elus.
Edukas mees on inimene, naine on naine – naiste puhul on sugu oluline, mehed on sooliselt neutraalsed. Tippu jõudnud naiste puhul meedia kontrollib, kas ta on oma naiselikkuse säilitanud.
Pilvre sõnul eksisteerivad ka kirvereeglid naiste kujutamisel: vastandus välimuse ja elukutse vahel ("habras blondiin" prokuröri või tööstusjuhina), töö ja pere-elu ühitamise dilemmad, naiselikkuse testimine (kas on säilitanud oma naiselikkuse).
Naisi kujutatakse ka väga familiaarselt: kutsutakse eesnimega, küsitakse eraelu ja välimuse kohta. Naised on meedias elu esindajad, emotsiooni sissetoojad. Nii ajakirjaniku kui lugeja tipptunniks on eduka naise pihtimus elu tõusudest ja mõõnadest koos eraeluliste seikadega.
Meeste puhul see küsimus esile ei kerki, kas ta on säilitanud oma mehelikkuse. Võimu demoniseerimine: juhilt oodatakse otsustavust, kuid naisjuht on nõid või mõrd.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 08.11.24, 08:00
Heast palgast enam ei piisa? Mis teeb tööandja ihaldusväärseks?
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele