Hansapanga endine juht ja tänane Bank St
Peterburgi järelvalvenõukogu esimees Indrek Neivelt rõhutas, et rahvusvahelises
ettevõttes on oluline näost näkku suhtlemine, et vältida konflikte.
Miks muutuda rahvusvaheliseks? „Esiteks tahad sa ellu jääda. Kohalik turg on liiga väike, Eestis saab sul olla vaid nurgapood. Börsiettevõtted peavad kasvama,” vastas Neivelt enda poolt püstitatud küsimusele.
Endalt tuleb küsida, mis on su eelised ja mis sünergiaid saad tekitada. Ei piisa vaid sellest, et oled hea koduturul, sul peab olema midagi enamat. „Küsimus on ka selles, kas sa müüd tooteid või teenuseid. Tooteid on natuke kergem eksportida, teenused on aga tavaliselt natuke enam kohaliku turuga seotud,” rääkis Neivelt JCI aastakonverentsil „Go Global”.
Neivelti sõnul tuleb peeglisse vaadata ja mõelda, mida sinult oodatakse uuel turul. Meeles peab pidama, et sind ei hakata kohe armastama, kui laiendad oma ettevõtet.
„Tuleb mõelda tagasi ajaloole. Kui vanasti oli sõda, siis nüüd on ülevõtmine, varem olid maksud, nüüd kasum ja dividendid, kui varem oli religioon, siis nüüd korporatiivne identiteet,” rääkis Neivelt uue aja nö sõdadest.
Ettevõtte laiendamisel tuleb mõelda, kuidas ettevõtet juhtida, kas detsentraliseerida võim või mitte.
„Iseseisvus on kõige suurem motivaator. Iseseisvus peab olema siiski mingis raamistikus. Samas ettevõtte, kus hommikul antakse vaid käsud, mida teha ega ei nõuta isemõtlemist, sarnaneb robotitööle,” rääkis pankur organisatsioonijuhtimisest.
Kõik rahvused on erinevad, rõhutas Neivelt. „Noored eestlased saadavad vaid meile ja SMS-e. Näiteks: „Sa oled vallandatud!”. See muudab suhtluse riskantsemaks. Inimestega tuleb rääkida. Oluline on näha inimest. Eriti erinevatest rahvustest inimeste puhul tuleb näost näkku rääkida. Problemaatilisi teemasid ei tohiks rääkida meili teel,” rääkis Neivelt kitsaskohtadest eestlaste suhtlusstiilis.
Seotud lood
Endine Baltika arendusdirektor Jaan Järv
leiab, et uutele turgudele lainemist on lihtsam alustada sarnase taustaga
riikides, Eestil on tema sõnul rohkem sarnane Venemaa kui Rootsiga.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.