Täna pidulikult avatud laiendatud
reisiterminaali ja lennuliiklusalaga Tallinna lennujaam võib küll vastu võtta
suuri lennukeid nagu Boeing 747, kuid Euroopa rivaali Airbusi tootmises
olev maailma suurim reisilennuk Airbus 380 siia ei mahuks.
„Ehk ei ole vaja ka,“ ütles AS Tallinna Lennujaam juhatuse esimees Rein Loik, ehkki ka Tallinna lennujaama huvi on kiiresti edasi areneda.
Reisijatele tähendab täna avatud uuenenud lennujaam eelkõige suuremat mugavust ja vähemat ajakulu – näiteks on senise kahe turvavärava asemel nüüd viis ning palju on uudseid tehnoloogilisi lahendusi. Kahekordistuvad ka võimsused kaupade transportimiseks.
Juba vähem kui kümne aasta pärast oleks Tallinna lennuvärav aga jälle liiga kitsas – eeldusel, et senine reisijate arvu kasvutempo jätkub.
Laiendus- ja rekonstrueerimistööde järel suudab uuendatud lennujaam nüüd teenindada 2,5 miljonit reisijat aastas. Mullu teenindas lennujaam 1,7 miljonit reisijat ning selle aasta esimese kaheksa kuuga 1,25 miljonit . Läinud aasta sama perioodiga võrreldes on reisijate arv tänavu üle 10% kasvanud. Aasta lõpuks loodab lennujaam reisijate arvu kasvu 1,83 miljonile, ütles Rein Loik.
„Minu soov ongi, et see tänane ehitus jääks meile võimalikult lühikese ajaga väikseks,“ ütles majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts. „Peame mõtlema juba uue investeeringu peale,“ lisas ta.
Kokku läksid lennujaama laiendamis- ja lennuliiklusala rekonstrueerimistööd maksma 1,2 miljardit Eesti krooni. Sellest 830 miljonit tuli ELi ühtekuuluvusfondist ning ülejäänud osa moodustas laenuraha Põhjamaade Investeerimispangast (NIB) ja SEBst.
Reisiterminaali ehitas AS Skanska EMV, kellele see oli üks viimase aja suuremaid avaliku sektori objekte.
„Enda kiituseks tahaks öelda, et saime hästi hakkama,“ ütles AS Skanska EMV juhatuse esimees Olle Horm. Ehitustöid teostati ilma oluliste katkestusteta lennujaama töös.
Pidulikul avamisel teatas peaminister Andrus Ansip, et valitsuse otsuse järgi hakkab lennujaam tuleva aasta märtsist kandma nime Lennart Meri Tallinna lennujaam.
Täna saab Tallinna lennujaamast regulaarlendudega lennata 27 sihtpunkti ning siit lendab 14 lennufirmat. Estonian Airi turuosa on 42%.
Seotud lood
Lennukitootja Airbus omanikfirma EADS
jõudis kolmandas kvartalis taas kasumisse, saates tehastest välja
rohkem maailma suurimaid reisilennukeid Airbus A380. Ettevõte
tõstis ka aasta kasumiprognoosi.
Tallinna Lennujaama juhatuse esimees Rein
Loik ütles, et järgmisel aastal lõpetatakse ühe kaubaloa ehitus ning alustatakse
veel ühe lao laiendusega. Võimalik, et ka parkimismaja ehitusega, mis on
detailplaneeringus ette nähtud.
Leedu lennukompanii flyLAL on kaevanud
kohtusse Riia lennujaama soodustused Läti lennukompaniile airBaltic, mis
väidetavalt kahjustavad konkureerivaid lennufirmasid ning on konkreetselt
flyLALile maksma läinud 900 miljonit Eesti krooni.
Täna õhtul avati pidulikult vastvalminud
Tallinna Lennujaama laiendus. Oma avakõnes teatas peaminister Andrus
Ansip lennujaamale Lennart Meri nime andmisest. Ametlikult saab lennujaam
president Meri nime järgmise aasta aprillis.
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (
laen.ee,
smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.