Ülemiste keskuse juhi Guido Pärnitsa sõnul
peavad edaspidi osad töötajad olema valmis selleks, et nende palku
vähendatakse, sest see on osadele ettevõtjatele ainsaks võimaluseks oma asju n-ö
vee peal hoida.
„Kui aasta keskel osad ettevõtjad tulid välja seisukohaga, et vähendame töötajate palku näiteks 20%, siis see laideti maha, sest arvati, et töötajad jooksevad laiali. Paljudel ettevõtjatel oli suve lõpuni soodusolukord, kuid kui septembris oli näha, et olukord hakkab halvaks minema, siis nüüd on sellest teemast taas tõsisemalt räägitud,“ märkis Pärnits. „Olen nii mõnegi kaupmehe käest kuulnud, et see on üks võimalus oma olukorda nö vee peal hoida. Ja ma usun, et töötajad peavad selle võimalusega arvestama,“ lausus Pärnits.
„Meie enda firmades palju inimesi ei tööta ja nemad manageerivad keskusi. Kuid, kui võtta kauplused, siis neil on vaja lisaks muule üle vaadata tööjõukulud. Üks asi on vähendada tööjõudu ja teine asi, millele enam nii vaenulikult ei vaadata, on palga vähendamine,“ lausus Pärnits.
„Eks me kõik tegutseme ühel turul ja erinevused väga suured ei saa olla. Meie üheksa kuu käibetõus oli kuskil 4%. August ei olnud halb, kuid september oli märgatavalt kesisem kui aasta kõik eelnevad kaheksa kuud. Aasta lõpp pole kindlasti nii rõõmustav kui aasta esimesed kaheksa kuud,“ kommenteeris Ülemiste keskuse juht Guido Pärnits keskuse käibenumbreid ning prognoosis, et kui keskused jäävad oma käibenumbrites nulli piiresse, siis see on päris hea saavutus. „Eeldades, et oktoober, november ja detsember lähevad samamoodi nagu läks september. Põhjuseid selleks, et hakkaks nüüd äkki üleöö väga hästi minema, ju pole,“ lisas ta.
„Meie asi on kaupmeestele öelda, et nad peavad enda müügistrateegiat muutma, kui nad tahavad kehva aja edukalt läbida. Eks me peame oma rentnikele ja kaupmeestele selgeks tegema, et nüüd on nende müükidest palju olulisem see, millist kaupa tellida, mis hinnapoliitikat ajada ja ka klienditeenindus on väga tähtis. Varem ostsid inimesed kõike, sõltumata sellest, kas klienditeenindaja naeratas või mitte,“ lausus Pärnits, vihjates klienditeeninduse taseme tõusu olulisusele.
On räägitud ka sellest, et jõulumüügid pole sel aastal nii edukad kui varasematel aastatel. „Varem inimesed ostsid valimatult, kõik ära mis letile pandi. Nüüd on vajadus ja soov inimestel ilmselt olla palju praktilisem ja teha valikuid,“ lausus Pärnits.
Tema sõnul uut tõusu uuel aastal veel ilmselt ei tule. „Igale kriisile järgneb tõus ja ma usun, et aastal 2009 tõusu veel näha pole, kuid 2010. aasta lõpus juba võib-olla,“ märkis Pärnits.
Seotud lood
Viru Keskuse III kvartali müük oli 550
miljonit krooni ehk 1,5% vähem kui aasta eest.
Kristiine Keskuse turundusjuhi Kaidi Lauri
sõnul sunnib pingeline majandusolukord ja inimeste tarbimisharjumuste
muutumine ja vähenemine kampaaniatega trikitajaid varem hiljem
kvaliteedihüppele, siiani on kampaaniate märgusõnadeks olnud aga kähmlus ja
trügimine.
Rotermann Eesti OÜ kaubanduspindade juht
Triin Mägi ütles aripaev.ee-le, et juuli ja augusti kaubanduse külastatavus oli
rahuldav, kuid praeguseks on külastatavus vähenenud.
Kristiine Kaubanduskeskuse poodide 2008.
aasta üheksa kuu käive oli 1,22 miljardit krooni, mis on 4,8 protsenti enam kui
mullu samal ajal, märkis aripaev.ee-le keskuse turundusjuht Kaidi Lauri.
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.