Kristiine Keskuse turundusjuhi Kaidi Lauri
sõnul sunnib pingeline majandusolukord ja inimeste tarbimisharjumuste
muutumine ja vähenemine kampaaniatega trikitajaid varem hiljem
kvaliteedihüppele, siiani on kampaaniate märgusõnadeks olnud aga kähmlus ja
trügimine.
Inimesed ei osta Lauri sõnul enam kõike, mis kätte juhtub. Ennem mõeldakse, alles siis tegutsetakse. "See nõuab kaupmehelt kindlasti teistsugust lähenemist. On oluline sisuline erinevus kampaaniate vahel, mis hullutavad inimesi tualettpaberiga või kes pakuvad hea hinnaga kvaliteetkaupa. Kuna konkurents suureneb, on trikitajad sunnitud ka varem või hiljem kvaliteedihüppe tegema," lausus Lauri.
Tallinna ostukeskustes toimuvate sügiskampaaniate märksõnad on tema sõnul olnud olnud kähmlus ja trügimine, šõu müüb ning selle saavutamiseks on keskused valmis mõned toote eksemplarid ära andma sümboolse hinnaga. "Eesmärk ei ole pakkuda kliendile kaupa ausa hinnaga, vaid teadlikult läbi käsikähmluse toota vaatajatele tsirkust. Järjekorrad ja trügimine paari odava toote nimel meenutab nõukogude aega, milliseid tundeid ja käitumisi need kampaaniad ka taasäratavad," märkis ta.
"Hea hinnaga kaupa osta ei ole häbi ja allahindlus pole sõimusõna. Hea hinnaga kampaaniate käigus pakutakse kvaliteetseid ja hetkel moes olevaid riideid ning tooteid. Üks kampaania koondab lihtsalt erinevad head pakkumised ühte perioodi. Kauba ostmine sel ajal peaks õigustatult tekitama tunde, et nad on saanud kvaliteetse kauba mõistliku hinnaga. Küll aga on aga senised kampaaniad tekitanud paljudes ostjates tunde, et selliste kampaania kilekotiga mööda linna liikuda on piinlik. Justkui oleksid ise küünarnukkidega tasuta antavate meeneteni teed murdnud," märkis Lauri.
"Meie hinnangul on olemasolevad kampaaniad alavääristanud tarbijat. Klient väärib rohkem austust ja kvaliteetse kauba soetamine hea hinnaga ei peaks olema piinlik vaid tänapäeval lausa vajalik," märkis Lauri.
Seotud lood
Viru Keskuse III kvartali müük oli 550
miljonit krooni ehk 1,5% vähem kui aasta eest.
Kristiine keskuse selle aasta üheksa kuu
käive ulatus 1,22 miljardi kroonini, see on eelmise aasta sama perioodiga
võrreldes ligi 5% võrra kasvanud.
Ülemiste keskuse juhi Guido Pärnitsa sõnul
peavad edaspidi osad töötajad olema valmis selleks, et nende palku
vähendatakse, sest see on osadele ettevõtjatele ainsaks võimaluseks oma asju n-ö
vee peal hoida.
Rotermann Eesti OÜ kaubanduspindade juht
Triin Mägi ütles aripaev.ee-le, et juuli ja augusti kaubanduse külastatavus oli
rahuldav, kuid praeguseks on külastatavus vähenenud.
Kõik teadsid Helenet (42) kui sooja ja elava iseloomuga edukat naist. Tööl olles oli ta asjalik ning kodus tegeles laste ja majapidamisega. Õhtuti premeeris ta end tihti pokaali veiniga, et igapäevaseid muresid vaigistada ja stressi leevendada. Viimasel ajal vaevles ta aga unetuse käes ja ka lähedaste sõnul hakkas ta oma sära kaotama. Enese teadmata viis pidev veinitamine naise sügavamale alkoholi lõksu ja õhtusest lõõgastusrituaalist sai hoopis uneprobleemide põhjustaja. Helene jagab oma lugu, kuidas ta sõltuvusest vabanes ja enda elus uue lehekülje keeras.