Autotootja General Motors on raskustes,
kuid isegi pankrot oleks parem kui ühinemine
Chrysleriga, kirjutab CNNMoney.
Ajaloost on teada palju edutuid ühinemisi - Daimler ja Chrysler, BMW ning Rover kuni Studebaker-Packardi ning Nash-Hudsonini välja.
Chrysleri ost toob General Motorsile (GM) kaasa vaid rohkem automudeleid, tehased, töötajaid ning diilereid, mida ta ei vaja. Miks peaks GM suutma juhtida Chryslerit effektiivsemalt, kui ta ei suuda seda teha enda äri ajades. Nagu teistkordne abielu, oleks GMi ja Chrysleri ühinemine lootuse võidukäik kogemuse üle.
CNNi arvates on General Motorsil valed tooted kukkuva turu languses. Et säilitada likviidsust, millega ettevõtet töös hoida, oleks vaja GMil leida juurde 10-15 mld dollarit, kas siis kombineerituna ettevõtte sisestest vahenditest, laenudest või vara müügist. Oma mõnede võlakirjade müügist, mis maksavad vähem kui 50 senti dollari kohta, oleks uus võlg välistatud.
Kuidas oleks valitsuse abiga? Mis on hea General Motorsi jaoks, on hea riigile ja keskpank on lubanud rohkem kui 1 triljon dollarit, et pangad saaksid edasi eksisteerida. Kas nad ei võiks leida veel umbes 100 mld dollarit General Motorsi jaoks?
General Motorsil võib olla hea maine demokraatide administratsiooni juures. Kui ei, on tulemas pankrott. Aga see oleks õudne lahendus, kuna see hävitaks klientide kindlustunde. Kes lepiks pankrotti mineva kompanii kolme aastase garantiiga?
Chapter 11 annaks General Motorsile aga võimaluse läbi rääkida palkade alandamise osas oma töölistega, leidma lahendusi oma võlausaldajatega ning kiirendada oma diilerivõrgustikku. Sellisel juhul leiaksid Ford ja Chrysler, et oleksid konkurentsivõimetud General Motorsi ees ning liituksid samuti kiirelt Chapter 11 "peatükiga."
Seotud lood
Kaks päeva tegid USA autotööstuse kolm
suurt lobitööd Kongressis täiendava 25 miljardi dollarise (312 miljardi Eesti
kroonise) rahasüsti saamiseks riigilt, üritus aga nurjus.
USA autohiid General Motors teatas täna, et
võib järgmise aasta esimeses pooles rahast tühjaks joosta, kui valitsus teda ei
aita või turuolukord märkimisväärselt paremaks ei lähe.
Kui General Motors ostab Chrysleri, võib
see Michigani konsultatsioonifirma sõnul maksma minna 25000-35000 töökohta.
Kuulujutud võimalikest ühinemistest
autotööstuses annavad investoritele uut lootust, vahendab Marketwatch.
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (
laen.ee,
smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.