• OMX Baltic−0,05%298,45
  • OMX Riga0,71%864,41
  • OMX Tallinn0,12%1 951,81
  • OMX Vilnius−0,37%1 149,67
  • S&P 500−0,07%5 402,07
  • DOW 30−0,11%40 478,91
  • Nasdaq −0,13%16 809,21
  • FTSE 1001,41%8 249,12
  • Nikkei 2250,84%34 267,54
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,11
  • OMX Baltic−0,05%298,45
  • OMX Riga0,71%864,41
  • OMX Tallinn0,12%1 951,81
  • OMX Vilnius−0,37%1 149,67
  • S&P 500−0,07%5 402,07
  • DOW 30−0,11%40 478,91
  • Nasdaq −0,13%16 809,21
  • FTSE 1001,41%8 249,12
  • Nikkei 2250,84%34 267,54
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,11
  • 20.10.08, 17:08
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

LHV: Norma kasumlikkus üllatas

LHV analüütik Henri Adams peab Norma kolmanda kvartali tulemusi kommenteerides käivet prognoosidele vastavaks, kuid kasumlikkust pigem üllatavaks.
"Äritegevuse kasumlikkus ületas ootusi märgatavalt," mainis Adams ning lisas, et niivõrd kasumlikult – ärikasumiga 11,8 protsenti – opereeris ettevõte viimati 2004ndal aastal.
"Teenitud 3,1 miljoni euro suurune kasum ületas LHV ootusi 51 protsendi võrra," sõnas ta.
Kuna üleüldine majanduse jahtumine on LHV arvates mõjutamas negatiivselt ka Norma väljavaateid, alandas investeerimispank soovituse „neutraalse“ peale varasemalt „akumuleeri“ soovituselt.
Teatavasti on nõudlus uute autode järele Euroopas aina kehvem ning see väljendub Norma puhul müügi languses Autolivile. Ka teisel suurel turul, Venemaal, mis Adamsi sõnul seni on tugevat kasvu näidanud, on selgeid aeglustumise märke. Aastaga kasvas müük idanaabrile tervelt 43 protsenti.
Venesuunalise müügiedu taga on Adamsi sõnul ohutussüsteemide müük AvtoVAZile, kes kasutab neid Lada Kalina ja Priora peal. Siiski on tuleviku kohal tumedaid pilvi, sest AvtoVAZi müük on teisel poolaastal olnud pettumust valmistav ja laod on täitumas varudega.
Lisaks tuleb arvestada raskeid aegu USA autotootjatel General Motorsil ja Fordil, kes omavad vastavalt brände Volvo ja Saab. Müügid langevad, kuid püsikulud mitte, mistõttu seistakse Adamsi sõnul silmitsi likviidsusprobleemidega. Volvo ja Saab on Norma poolt müüdavate autoohutusrihmade lõppkliendid, mistõttu avaldavad loo peategelasele väga tugevat mõju.
"Äritegevuse ümberorganiseerimine ning kulude kärpimine avaldavad mõju ka Volvole ja Saabile ning tõenäoliselt ei jää puutumata ka Norma," sõnas Adams lõpetuseks.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele