• OMX Baltic−0,41%298,65
  • OMX Riga−0,62%856,6
  • OMX Tallinn0,32%1 949,28
  • OMX Vilnius0,32%1 152,86
  • S&P 5001,81%5 363,36
  • DOW 301,56%40 212,71
  • Nasdaq 2,06%16 724,46
  • FTSE 1001,75%8 103,43
  • Nikkei 2251,18%33 982,36
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,92
  • OMX Baltic−0,41%298,65
  • OMX Riga−0,62%856,6
  • OMX Tallinn0,32%1 949,28
  • OMX Vilnius0,32%1 152,86
  • S&P 5001,81%5 363,36
  • DOW 301,56%40 212,71
  • Nasdaq 2,06%16 724,46
  • FTSE 1001,75%8 103,43
  • Nikkei 2251,18%33 982,36
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,92
  • 20.10.08, 16:51
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Norma: kasvatasime kasumit enne reaalset langust

ASi Norma juhatuse esimees Peep Siimon ütles, et ettevõttel õnnestus kasumit tänavu kolmandas kvartalis kasvatada, kuna reaalselt jõuab majanduslangus kohale alles praegu.
"Viimaste kvartalite suured müügid võrreldes 2007. aastaga ongi tingitud uutest toodetest ja nende osakaalu tõusust,“ ütles Siimon.
Ta lisas, et müüki on kasvatanud uute autode autoohutussüsteemide, nagu õhkpadjad, elektroonika ja autoohutusrihmad, kasutuselevõtt Venemaal, kuna tegemist on suhteliselt kallite toodetega.
"Siis on loomulikult ka müük suurem ning suurema müügi juures on võimalik efektiivsust tõsta,” märkis Siimon.
Siimoni sõnul õnnestus Normal müüki kasvatada majanduslanguse taustal, kuna reaalselt jõuab see praegu kohale. “Samamoodi jõuab ta kohale Venemaale. Keegi ei jää sellest välja, näen siiski raskeid aegu ees,” lisas ta.
"Praegu on olnud autoohutussüsteemide müügiga head ajad, kindlasti läheb lähitulevikus raskeks. Ei ole võimalik, et Venemaal ja Ukrainas jätkub sarnane automüük, kuna panga abiga enam nii lihtsalt autot osta ei saa. Ning automüügi prognoosid on langenud," rääkis ta.
"See tähendab, et ostjaid jääb vähemaks ja ilmselt toodetakse ka autosid vähem. Praegu pole veel suuri muutusi näha, aga kindel on, et see nii läheb,” ütles ta.
“Me peame samamoodi üle vaatama, kuidas me sellega hakkama saame. Ma ei arva, et me sellest välja jääme. Oleme juba teatanud osalisest tööajast, mis puudutas Skandinaavia autotootjaid,” sõnas ta.
“Venemaaga ei tea veel mis saab, loodame, et läheb hästi, aga puutumata me kindlasti ei jää,” ütles Siimon.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele