Rootsi veeteede amet on Paris
MoU tungival soovil tühistanud M/S Fantaasia 2007. aasta detsembris tehtud
kinnipidamise, mille alust peeti ebaadekvaatseks, sest kontrolli ajal oli laev
remondis, teatas Tallink.
Parvlaeval M/S Fantaasia tegid Rootsi inspektorid ülevaatuse ajal, mil see viibis remondis ning prahtija teostas laeval suuremahulisi ümberehitusi. Rootsi meedia teatel tuvastasid Rootsi inspektorid, et M/S Fantaasia valjuhääldisüsteem ei tööta, päästepaatide vettelaskmine on raskendatud ja veekindlaid uksi ei hoitud kinni.
Nüüd on ettekirjutused tühistatud ja laev tunnistatud sõidukõlblikuks. Eesti veeteede ameti laevade järelevalve osakonna juhataja kohusetäitja Marek Rauki sõnul pidas Fantaasia kinni Rootsi kontroll, mis teostes kontrolli veidi liiga vara.
"Kuna laev oli Rootsi sadamas, siis igal riigil on õigus teostada oma sadamas viibivatele välisriigi lippu kandvatele laevadele kontrolle, et need vastaksid rahvusvahelistele nõuetele. Kõige äärmuslikum ongi see, et keelatakse sadamast väljumine, ehk laeva kinnipidamine. Kuid Euroopas meil on veel ka selline mehhanism, et kui reisilaevad tahavad minna liinile, siis tehakse ka külalisriigi kontroll. Need riigid koos kontrollivad, kelle sadamat külastatakse," selgitas Rauk, kelle sõnul tehti see kontroll võibolla veidi liiga vara.
Kuna läks meediakäraks, siis läksid nädal hiljem rootslased tegema üksinda oma sadama riigikontrolli. "Direktiivi järgi sellist kontrolli laevadele ei tehtagi, kuid sisuliselt kirjutati siis samad märkused, mõned ka uued ja peeti laev ametlikult kinni," lausus Rauk ning lisas, et Eesti veeteade ameti seiskohad jäid aga samaks.
Rauki sõnul on õige lähenemise see, et kontroll teostatakse siis, kui laev on kohe-kohe merele minemas. "Siis tagatakse ka ohutus, kuid kui laev on remondis, siis tuleks laevadele andagi aega ennast remontida," lisas Rauk, kelle sõnul on siiani mõistetamatu, miks Rootsi pool seda kontrolli nii kiiresti pidi teostama. "Miks nad protseduuriliselt valesti käitusid, seda ma ei tea," märkis Rauk.
Vanematele laevadele kehtivad Rauki sõnul pealegi ka teised reeglid ja tehnilised tingimused, millele laev peab vastama.
Seotud lood
Parvlaeval MS Fantaasia tehtud ülevaatus
tehti Rootsi inspektorite poolt ajal, mil see viibis remondis ning prahtija
teostas laeval suuremahulisi ümberehitusi.
AS Tallink Grupp ja Nya Kystlink AS
kinnitavad, et kõik remondis oleva M/L Fantaasia juures leitud tehnilised
puudused kõrvaldatakse.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.