• OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 500−0,04%6 037,59
  • DOW 300,07%43 325,8
  • Nasdaq −0,05%20 020,36
  • FTSE 1000,42%8 136,99
  • Nikkei 2251,83%40 291,31
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,98
  • OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 500−0,04%6 037,59
  • DOW 300,07%43 325,8
  • Nasdaq −0,05%20 020,36
  • FTSE 1000,42%8 136,99
  • Nikkei 2251,83%40 291,31
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,98
  • 31.10.08, 18:31
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Luuser leidis kullaaugu reklaamiäris

Joel Moss Levinson visati koolist välja, ta teenis leiba mitmekümnel viletsal juhutööl ning elas oma autos, nüüd on aga leidnud hea teenistuse odavate videokaamerate, YouTube`i ja mõnede julgete firmade abiga, kes tema kodutehtud reklaame kõrgelt hindavad.
"On tõesti suurepärane, kui sul on voli olla ametlikult idioot," ütles Levinson. See on veelgi suurepärasem, kui firmad selle kinni maksavad.
Praeguseks on mees 11 võidetud reklaamikonkursi auhindade ja tasudena teeninud üle 200 000 dollari (2,5 mln krooni), kirjutas New York Times. Reklaamitegijad nimetavad sarnast kraami teatud liiki "kasutajate loodud sisuks". Ettevõtted, kes tahavad reklaamis saada kontakti nooremate tarbijatega, sponsoreerivad taolisi konkursse, et leida uusi ideid oma toodete reklaamimiseks.
Klondike (Alaska) hindas Levinsoni reklaamipanust 100000 dollariga. Reklaam seisnes paduarktilistes oludes laulujorisemises Klondike`i baaride kiituseks. Neli kuud tasuta elamist Best Western keti hotellides tuli tänu kiidulaulule toas oleva veejahuti teemal.
Kui Little Penguin veini tootja palus klientidel üles filmida oma parim näide kellegi ärarääkimisest, võitis Levinson reisi Austraaliasse video eest, kus ta püüdis ära rääkida väikest plastmassist mängupingviini. Toetusgrupp Israel Project tunnistas ta võitjaks kolmes kategoorias: inglise-, vene- ja saksakeelsete reklaamide osas Iisraeli riigile, kuigi kahte viimast keelt mees ei oska.
Taolisi reklaame asusid ettevõtted ära kasutama mõned aastad tagasi, kui märkasid Youtube`i tohutut populaarsust. Algselt jooksid need ainult arvutivõrgus, nüüdseks on aga jõudnud ka televisiooni. Autasud konkurssidel on kasvanud. Doritos kavatseb "kasutajate loodud" reklaami lasta jänkide tippsündmuse Super Bowli ajal ning võitjat ootab miljon dollarit. 28 aastane Levinson plaanib kahtlemata osaleda.
Tema eluloos on seni väljakukkumine George Washingtoni ülikoolist, kus ta kavatses spetsialiseeruda keskaegse relvastuse uurimisele ning umbes 40 töökohta, üks jubedam kui teine. Oma üle-võlli klippe tehes tunneb ta end nüüd olevat õigel alal, kirjutas ajaleht.

Seotud lood

Uudised
  • 03.11.08, 18:38
Washington Posti reklaamitulu kukkus
Washington Post Co. raporteeris kolmanda kvartali majandustulemustest ning kukkunud reklaamimüügist.
  • ST
Sisuturundus
  • 09.12.24, 08:00
Wallester ühendab jõud MTÜ-ga Naerata Ometi, et toetada abivajavaid Eesti peresid
Eestis seisavad tuhanded lapsed ja pered silmitsi väljakutsetega, mida on raske ette kujutada. Üks väike heategu võib nende elus palju muuta. Sel aastal astus Wallester – innovaatiline finantstehnoloogia ettevõtte, mida tunnustati hiljuti Eesti edukaima idufirmana – olulise sammu ja asus partneriks MTÜ-le Naerata Ometi. Selle organisatsiooni eesmärk on tagada, et keegi ei peaks eluraskustega üksi silmitsi seisma.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele