Joel Moss Levinson visati koolist välja, ta
teenis leiba mitmekümnel viletsal juhutööl ning elas oma autos, nüüd on aga
leidnud hea teenistuse odavate videokaamerate, YouTube`i ja mõnede julgete
firmade abiga, kes tema kodutehtud reklaame kõrgelt hindavad.
"On tõesti suurepärane, kui sul on voli olla ametlikult idioot," ütles Levinson. See on veelgi suurepärasem, kui firmad selle kinni maksavad.
Praeguseks on mees 11 võidetud reklaamikonkursi auhindade ja tasudena teeninud üle 200 000 dollari (2,5 mln krooni), kirjutas New York Times. Reklaamitegijad nimetavad sarnast kraami teatud liiki "kasutajate loodud sisuks". Ettevõtted, kes tahavad reklaamis saada kontakti nooremate tarbijatega, sponsoreerivad taolisi konkursse, et leida uusi ideid oma toodete reklaamimiseks.
Klondike (Alaska) hindas Levinsoni reklaamipanust 100000 dollariga. Reklaam seisnes paduarktilistes oludes laulujorisemises Klondike`i baaride kiituseks. Neli kuud tasuta elamist Best Western keti hotellides tuli tänu kiidulaulule toas oleva veejahuti teemal.
Kui Little Penguin veini tootja palus klientidel üles filmida oma parim näide kellegi ärarääkimisest, võitis Levinson reisi Austraaliasse video eest, kus ta püüdis ära rääkida väikest plastmassist mängupingviini. Toetusgrupp Israel Project tunnistas ta võitjaks kolmes kategoorias: inglise-, vene- ja saksakeelsete reklaamide osas Iisraeli riigile, kuigi kahte viimast keelt mees ei oska.
Taolisi reklaame asusid ettevõtted ära kasutama mõned aastad tagasi, kui märkasid Youtube`i tohutut populaarsust. Algselt jooksid need ainult arvutivõrgus, nüüdseks on aga jõudnud ka televisiooni. Autasud konkurssidel on kasvanud. Doritos kavatseb "kasutajate loodud" reklaami lasta jänkide tippsündmuse Super Bowli ajal ning võitjat ootab miljon dollarit. 28 aastane Levinson plaanib kahtlemata osaleda.
Tema eluloos on seni väljakukkumine George Washingtoni ülikoolist, kus ta kavatses spetsialiseeruda keskaegse relvastuse uurimisele ning umbes 40 töökohta, üks jubedam kui teine. Oma üle-võlli klippe tehes tunneb ta end nüüd olevat õigel alal, kirjutas ajaleht.
Seotud lood
Washington Post Co. raporteeris kolmanda
kvartali majandustulemustest ning kukkunud reklaamimüügist.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.