• OMX Baltic0,22%269,88
  • OMX Riga1,73%886
  • OMX Tallinn0,04%1 730,19
  • OMX Vilnius0,37%1 044,41
  • S&P 500−0,6%5 949,17
  • DOW 30−0,47%43 750,86
  • Nasdaq −0,64%19 107,65
  • FTSE 1000,51%8 071,19
  • Nikkei 2250,28%38 642,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,51
  • OMX Baltic0,22%269,88
  • OMX Riga1,73%886
  • OMX Tallinn0,04%1 730,19
  • OMX Vilnius0,37%1 044,41
  • S&P 500−0,6%5 949,17
  • DOW 30−0,47%43 750,86
  • Nasdaq −0,64%19 107,65
  • FTSE 1000,51%8 071,19
  • Nikkei 2250,28%38 642,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,51
  • 27.11.08, 15:46
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Veskimägi: riik tegi osaluse müügiga lolli vea

Eesti tegi omal ajal Estonian Airi osaluse müügiga lolli vea ning seetõttu oleme rumalas olukorras, ütles ettevõtja ning kaubandus-tööstuskoja juhatuse liige Enn Veskimägi.
"Tänases olukorras on meil kaks varianti. Kas me ostame osaluse ise SASilt välja, või kui selleks meil võimalused puuduvad, siis tuleb müüa ja panna tingimused, et otsereisid ikkagi suurematesse keskustesse jäävad," kommenteeris Veskimägi. Selge on see, et me ei saa kogu aeg üle maailma lendama hakata üle Stockholmi, lisas ta.
Veskimäe sõnul ei tohi praegusesse juhtumisse suhtuda üleolevalt, tema ütlusel on tegu tõsise probleemiga. "Kui Eesti riik paneb sinna raha juurde, peab seda tegema ka SAS. Eks see ole läbirääkimiste küsimus. On mõistlik, et ettevõtjad annavad majandusministrile omad soovitused. Käituda tuleks tasakaalukalt, sest Eesti huvi peaks olema ikkagi otselennud suurematesse keskustesse," ütles ta.
Veskimägi soovitas kokku kutsuda lennufirma aktsionäride erakorraline koosolek. "Juhtumis on kolm osapoolt ning selline nõue praegusel kujul normaalne ei ole," vastas ta küsimusele, kui eetiline on rootslaste tegevus.
SASi huvid on Veskimäe sõnul praegu Stockholmis või Riias. Nii võimegi jääda väikeseks transiitlennuväljaks, lisas ta. "Kui vaadata, kuidas Riia on käitunud, siis neil on oma 60 hästitoimivat liini. Täbaras olukorras oleme küll," ütles Veskimägi.
1996. aastal müüs Eesti riik 66 protsenti Estonian Airi aktsiatest. Erastamiskonkursi võitis Taani lennukompanii Maersk Air koostöös Eesti investeerimisfirmaga Balti Cresco Investeerimisgrupp. Selle tulemusena jäi Eesti riigi omandusse 34%, Balti Cresco Investeerimisgrupile 17% ning Maersk Airile 49% aktsiatest.
2003. aastal müüs Maersk Air oma 49% osaluse SAS Grupile. Täna on Estonian Airi omanikud Eesti riik (34%), AS Cresco (17%) ja SAS Grupp (49%).

Seotud lood

Uudised
  • 27.11.08, 14:06
Ansip: SASi kiri ei ole salastatud
Lennufirma SAS kiri peaministrile ei ole salastatud, kinnitas Andrus Ansip tänasel valitsuse pressikonverentsil.
Uudised
  • 27.11.08, 12:07
Lõhmus: Estonian Air Tallinkile majandada
Estonian Airi võiks anda majandada Tallinkile, ütles investeerimispankur Rain Lõhmus.
Uudised
  • 27.11.08, 13:15
Ansip: kõik sõltub hinnast
Peaminister Andrus Ansip möönis valitsuse pressikonverentsil, et valitsus võib nii osta kui ka müüa osaluse Estonian Airis.
Uudised
  • 27.11.08, 12:37
Sõõrumaa: riik ei pea olema Estonian Airi omanik
Ettevõtja Urmas Sõõrumaa ei leia, et Eesti riik peaks olema Estonian Airi omanik.
  • ST
Sisuturundus
  • 12.11.24, 11:46
Auto vara väärtuse kasvatajana. Kas unikaalne Porsche on investeering või kulu?
"Investeerimisideede universumi" saates teeme juttu autodest ja autodesse investeerimisest. Kas eksklusiivse auto ostmine on kulu või investeering? Milliseid mudeleid valida, kui soovida, et nende väärtus aja jooksul tõuseks?

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele