Peaminister Andrus Ansip möönis valitsuse
pressikonverentsil, et valitsus võib nii osta kui ka müüa osaluse Estonian
Airis.
"Ei nimetaks seda kirja ultimaatumiks, kuid on vaieldav, kas kaasaktsionäridega sobib selliselt toonil suhelda," kommenteeris Ansip SASilt saadud kirja.
Peaminister ütles, et valitsus on valmis riigile kuuluvad aktsiad võõrandama, kõik sõltub hinnast. "Oluline on, et lennukid Tallinnasse lendaks ja Tallinnast lendaks, ei ole oluline lennufirma omamine. Kui kaasaktsionäridele on osalus koormavaks muutunud, ei välista, et Eesti Vabariik nad sellest koormast vabastab," sõnas ta. Kuid Ansip lisas, et hetkel on veel vara öelda, mis saama hakkab.
Peaminister märkis, et kõige eelduseks on nimetatud äriühingu hindamine ja selge äriplaani olemasolu. "Kõigile on selge, et ülearu edukas Eesti riik vähemusosalusega pole olnud," ütles ta.
Ansip selgitas, et Estonian Airi ostmiseks oleks valitsusel lihtsam raha saada kui erafirmal. "Kõik sõltub hinnast, ega raha maailmas otsa lõppenud pole," kinnitas ta. "Me ei ole Estonian Airis strateegilised investorid. Tegu on finantsinvesteeringuga, mis ei ole eriti kasumlik olnud. Ei ole mõtet oma raha seal lõputult põletada," lisas ta.
Kuigi Ansip ei tahtnud lennufirma võimaliku hinna üle spekuleerida, tõi ta välja, et kaks aastat tagasi hindasid finantsasutused riigile kuuluva Estonian Airi osa väärtuseks 200 miljonit krooni.
Ansip lubas täna, et SASi kirjale vastatakse lähipäeval.
Seotud lood
Majandusraskustes vaevleva SASi
karmisõnaline kiri Eesti valitsusele seoses Estonian Airi
likviidsusprobleemidega on nonsenss, kirjutab riigikogu liige Marko Mihkelson
oma ajaveebis.
Estonian Airi võiks anda majandada
Tallinkile, ütles investeerimispankur Rain Lõhmus.
Riigikantselei salastas peaminister Andrus
Ansipile lennufirmalt SAS saabunud kirja, ent originaalkiri ilmus tänases
Äripäevas.
Eesti tegi omal ajal Estonian Airi osaluse
müügiga lolli vea ning seetõttu oleme rumalas olukorras, ütles ettevõtja ning
kaubandus-tööstuskoja juhatuse liige Enn Veskimägi.
Rail Balticu Ülemiste terminali ehitustööd käivad: mitmed töövõtjad on juba kaasatud ja õige pea kuulutatakse välja veel neli hanget. Peagi alustatakse jalakäijate rõõmuks ka T1st Ülemiste Keskuseni viiva tunneli ehitamisega.