Uute autode müük langes novembris võrreldes
möödunud aasta novembriga 54 protsenti ja tabeli esimese koha on Toyota asemel
hõivanud Škoda.
Viimase paari aasta jooksul on vahetevahel esikoht Toyota käest langenud Hondale, kuid seda vaid mõnel korral. Nüüd on esimene hoopis Škoda. Seda tänu kuu lõpus arvele pandud politsei Superbidele, mis tõmbasidki selle margi Toyotast mööda, kirjutab motors24 viidates ARK statistikale.
Lisaks Škodale on heas plussis veel Subaru. Seda tänu sellele, et uued diiselmootoriga Foresterid on hakanud klientideni jõudma. Siiski on karta, et ka nende tellimuste täitmisega hoog natuke raugeb.
Eriti kurb on Lexuse langus, mida pandi eelmisel kuul arvele vaid kuus ühikut. Arvestama peab veel siinkohal sellega, et üks neist masinatest oli Lexuse märgiga Toyota Land Cruiseri Ameerika analoog. Seega jääb siinsele uuele esindusele alles vaid 5 müüdud autot.
Kõigil on kukkumine üsna kõrge olnud ja abiks pole vee peal olemisel ka uued mudelid. Paljud müügimehed on öelnud, et ikkagi väga vaikseks on salongides jäänud, olenemata sellest, et hittmudelid on toas. Samuti võib üheks languse põhjuseks pidada liisingufirmade nõuete karmistumist. Kui ostjaid isegi oleks, siis nad lihtsalt ei saa masinaid liisingusse või nõutakse liialt suurt sissemaksu.
Karta on, et detsember muutub veel kehvemaks, sest praeguses seisus pole kellelgi mõtet 10 000 krooni ju lihtsalt ära kinkida ja autot vana aastanumbriga arvele panna.
Kokku müüdi tänavu novembris 1121 uut autot, mullu novembris oli näitaja 2422.
Seotud lood
Prantsusmaa, Itaalia, Hispaania ning
Jaapan teatasid järjekordsest tugevast automüügi kukkumisest detsembrikuus.
Jaanuaris hõivas automüügi liidrikoha
Volkswagen, mille müük kasvas 13% 198 autoni.
USA automüüjad jätkavad inetute
müüginumbrite avaldamist ka novembris. General Motors raporteeris 41%-lisest
müügi kukkumisest.
Müügi langust tunnevad kõik, kuid olukorra
parandamiseks pole võimalik midagi ette võtta, kuna autode jaehinnad on
jõudnud tehaste väljamüügihindadeni, rääkis Amserv Groupi juht Raivo
Kütt.
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.