Majandusraskustes vaevleva SASi
karmisõnaline kiri Eesti valitsusele seoses Estonian Airi
likviidsusprobleemidega on nonsenss, kirjutab riigikogu liige Marko Mihkelson
oma ajaveebis.
"Esiteks näib nõude sisu kohatu väljapressimisena ning teiseks veenab see veelkord, kui vähe tegelikult SAS Eesti lennukompaniist hoolib. Sellisele nõudele ei tohiks valitsus kindlasti alluda," hoiatab IRLi liige Mihkelson.
Estonian Airi ümber on viimasel ajal tõepoolest palju kära, põhjuse selleks on kompanii ise andnud, möönab Mihkelson. "Eeskätt muidugi tänu sellele, et senine omanikering eesotsas SASiga pole olnud suuteline välja käima firma strateegilisi arengusuundi ja neid ka ellu viima. Eesti riigi käed on aga vähemusosalusega olnud piiratud," nendib ta.
Mihkelsoni sõnul on tänase Äripäeva juhtkirjas välja pakutud variant riigi osalus maha müüa küll üks võimalusi, kuid poliitik on arvamusel, et ilmselt see ei muuda olukorda paremuse suunas lennureisijatele. "Meile on täna oluline, et Tallinn ei jääks nurgataguseks lennujaamaks, kust toimub üksnes ettevedamine teistesse lähilennujaamadesse. See ei tohiks olla kindlasti meie huvi riigi lennuühenduste arendamisel, mis on otseselt seotud meie rahvusvahelise konkurentsivõimega," kirjutab Mihkelson.
Tema hinnangul võiks valitsus küsitava rahasüsti eest SASile välja pakkuda aktsialeppe muutmise, mis hoopiski suurendaks riigi sõnaõigust kompanii asjaajamises. "Täna on küll kõige viimane aeg, mil lihtsalt käed tõsta," leiab poliitik.
SASi juhid teavad Mihkelsoni sõnul suurepäraselt, kui palju kordi on kasvõi praegune majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts üritanud viimase pooleteise aasta jooksul mõjutada Estonian Airi käekäiku positiivsema arengu suunas. "Kahjuks pole SAS varem pidanud oluliseks "toru tõsta"," nendib Mihkelson.
Tema hinnangul on kõige halvem variant, kui otsused jäävad ka nüüd õhku, sest siis võib Estonian Air muutuda tõepoolest lennufirmast ambitsioonituks lennuklubiks. "Valitsus peaks näitama selgelt oma huvi arendamaks Estonian Airi siiski selliseks kompaniiks, mis suudaks lennata kaugemale Kopenhaagenist," rõhutab Mihkelson.
Riigikogu liige lõpetab oma sissekande retoorilise küsimusega: kumb ost oleks riigile olnud tähtsam: kas Eesti Raudtee suure kisaga teostatud tagasiost (2,5 miljardit) või Estonian Airi võimalik päästmine? "Oi kui valusad need 2,5 miljardit juba täna on...," kirjutas ta.
Seotud lood
Peaminister Andrus Ansip möönis valitsuse
pressikonverentsil, et valitsus võib nii osta kui ka müüa osaluse Estonian
Airis.
Ajal, kui peaminister Andrus Ansip soovib
SASiga Estonian Airi arengusuundade üle läbi rääkida, on rahvuslik lennukompanii
pidanud laenu võtma, et Bombardierile kolme kevadel liinile tuleva lennuki eest
esimene osamakse tasuda.
Igal riigil peaks olema rahvuslik
lennukompanii, numbrid pole seejuures esikohal, ütles lennufirma AS Avies juht
Valentin Manuša.
Riigikantselei salastas peaminister Andrus
Ansipile lennufirmalt SAS saabunud kirja, ent originaalkiri ilmus tänases
Äripäevas.
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.