Estonian Airil on tänase päevas seisuga
Maksu-ja Tolliameti ettemaksukontole tehtud enam kui 250 000kroonine ettemaks.
Lennukompanii eitab kategooriliselt, et neil oleks üleval ligikaudu 310
000kroonine maksuvõlg.
Maksu-ja Tolliameti pressiesindaja Annely Erm ütleb Äripäevale, et maksuvõlga rahvuslikul lennukompaniil vähemalt tänase päeva seisuga ei ole. Firma ettemaksukontole on tasutud hoopis ettemaksusumma, mille suurust Erm maksusaladusele viidates ei nimeta.
Estonian Airi avalike suhete direktor Ilona Eskelinen saadab tänase kuupäeva seisuga maksuregistri väljavõtte, millest selgub, et kompanii ettemaksukonto saldo on 251 726,27 ja käibemaksu saldo 9650 krooni, arvestusliku intressi on kogunenud 1 376,55 krooni.
Tänane Äripäev kirjutas Maksu-ja Tolliameti maksuvõlglaste registrile toetudes, et Estonian Airil on 310 024kroonine maksuvõlg, millest suurema osa - 264 348 krooni - moodustanuks justkui sotsiaalmaksu võlgnevus.
"Et täna on numbrid teised, on osaliselt seotud ka sellega, et täna on 20. kuupäev, mis on ühtlasi käibedeklaratsiooni esitamise kuupäev. Meie esitasime deklaratsiooni enne tähtaega ja enammakstud käibemaksu summa võidi vabastada automaatsest kontrollist just täna," selgitab Eskelinen.
Eksimus võis tekkida ka seetõttu, et aasta alguses võttis võttis Maksu-ja Tolliamet kasutusele uue arvestussüsteemi. Ameti pressiesindaja Annely Ermi sõnul ei tööta uue süsteemi kasutuselevõtmise tõttu siiani ka maksuvõlgnike register. See saadakse taas töökorda järgmisel esmaspäeval ehk 26. jaanuaril.
Kõige olulisem muudatus võrreldes 23. detsembrini kasutusel olnud arvestussüsteemiga puudutabki maksukohustuse tasumist.
Maksu- ja Tolliamet avas igale isikule ühe ettemaksukonto. See on konto, millel amet haldab maksumaksja rahalisi toiminguid (nt raha laekumine, nõuete tasumine, raha tagastamine jne).
Estonian Airi Boeingud mullu novembris Tallinnas
Estonian Airi Boeingud mullu novembris Tallinnas
Raha kandmise aeg ettemaksukontole on maksja enda otsustada. Maksukohustuse kontolt maha arvestamine toimub automaatselt kohustuse tähtaja saabudes. Maksja rahalised kohustused arvestatakse ettemaksukontolt maha nende tekkimise järjekorras, kusjuures ühe ja sama tähtpäevaga nõuete täitmisel võetakse aluseks maksuliigipõhine järjestus.
Seotud lood
Kui SAS ei nuumaks juba mõnda aega Estonian
Airi lühiajaliste laenudega, läinuks Eesti rahvuslik lennukompanii möödunud
aasta lõpus pankrotti.
Aastatel 2002-2003 Estonian Airi
presidendina töötanud Erki Urva ei imesta, et lennufirma praegu suuromaniku
rahasüste vajab.
SASi kõnelused osaluse suurendamise üle
Estonian Airis võivad samahästi lõppeda sellega, et SAS hoopis ise oma osaluse
ära müüb, ütles Skandinaavia lennufirma investorsuhete juht Sture Stølen täna
Rootsi majanduslehele Dagens Industri.
Ajal, kui peaminister Andrus Ansip soovib
SASiga Estonian Airi arengusuundade üle läbi rääkida, on rahvuslik lennukompanii
pidanud laenu võtma, et Bombardierile kolme kevadel liinile tuleva lennuki eest
esimene osamakse tasuda.
Igal aastal saab mitukümmend tuleõnnetust alguse hooletust tuletööst. Kõige sagedamini tuleb seda ette ehitusobjektidel ja töökodades – keevitustööde käigus ei märka inimene enda ümber materjali, mis võib kiirelt süttida. Tuletööde tegemisel on teadmatus suur ja nõudeid eiratakse, kuigi paljudele ettevõtetele on koolitus kohustuslik.