• OMX Baltic0,16%302,22
  • OMX Riga−0,17%878,59
  • OMX Tallinn−0,8%1 914,64
  • OMX Vilnius0,57%1 179,04
  • S&P 5000,00%5 983,25
  • DOW 300,00%43 461,21
  • Nasdaq −1,21%19 286,93
  • FTSE 1000,46%8 698,67
  • Nikkei 225−1,39%38 237,79
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%90,92
  • OMX Baltic0,16%302,22
  • OMX Riga−0,17%878,59
  • OMX Tallinn−0,8%1 914,64
  • OMX Vilnius0,57%1 179,04
  • S&P 5000,00%5 983,25
  • DOW 300,00%43 461,21
  • Nasdaq −1,21%19 286,93
  • FTSE 1000,46%8 698,67
  • Nikkei 225−1,39%38 237,79
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%90,92
  • 03.12.08, 12:53
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

SAS võib osaluse Estonian Air'is ka müüa

SASi kõnelused osaluse suurendamise üle Estonian Airis võivad samahästi lõppeda sellega, et SAS hoopis ise oma osaluse ära müüb, ütles Skandinaavia lennufirma investorsuhete juht Sture Stølen täna Rootsi majanduslehele Dagens Industri.
SAS tahab välja osta Eesti riigi 34%st osalust Estonian Airis. Nagu märgib peaminister Andrus Ansip sel nädalal SASile läkitatud kirjas, on Eesti valmis asju arutama.
„Dialoogi pidamine on positiivne, kuid eks paistab, kuhu see välja jõuab. On kaks alternatiivi – kas Eesti riik ostab meie osaluse või meie ostame nende osaluse,“ ütles Stølen. „Ja niisama võimalik on, et meie müüme oma osaluse,“ jätkas ta, viidates Eesti raskele majandusseisule.
„Eestis on ju olukord väga keeruline. Me peame nägema, et see on hea ärivõimalus, kui me tehingu teeme. Me pole ju täiesti kindlalt öelnud, et me ostame isegi juhul, kui me firmas enamuse saaksime,“ jätkas ta.
Estonian Airi kahjumiks prognoositakse tänavu 100 miljonit Eesti krooni. SAS ostis 49% Estonian Airist 2003. a 180 miljoni Rootsi krooni eest. „Siis oli tänasega võrreldes hoopis teine olukord. Lennufirmade väärtus on hoopis teine, ei saa võrreldagi,“ ütles Stølen.
SASile kuulub ka 47% Läti airBalticus, kus ülejäänud osaluse omanik on Läti riik. „Läti riik ei taha müüa, nii kavatseme me müüa oma osaluse,“ ütles Stølen.
Lennundusanalüütik Anders Lidman peab positiivseks, kui SAS saaks oma osalust suurendada. „See oleks SASile üks viis koduturgu kindlustada, et siis mõne suurema tegija poolt ülesostetud saada või sellega liituda – nii et lähiturg oleks kontrolli all. Kui seda õieti teha, on see kindlasti hea turg,“ ütles ta. „Pikas perspektiivis oleks see väga hea tehing, kui saadakse lennuliiklus siin üleval Põhjalas oma kontrolli alla,“ jätkas ta.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele