Swedbanki aktsionärid märkisid ligi 76%
eelisaktsiatest, mida Swedbank emiteerib kokku 12,4 miljardi Rootsi krooni
väärtuses, teatas pank.
Ülejäänud osa katsid aktsionärid, kes olid varem lubanud emissiooni garanteerida – sh kindlustusfirma Folksam, Sparbanksstiftelserna ning pensionifond AMF Pension. Folksami osakaal Swedbankis kasvab 9,3 protsendile.
Raha peab tugevdama panga finantsseisu ning taastama usalduse Swedbanki vastu, mida ülemaailmne finantskriis on Rootsi suurpankadest enim räsinud. Panga aktsia on aastaga odavnenud enam kui poole võrra.
Investoritel oli võimalik osta iga kahe aktsia eest üks eelisaktsia hinnaga 48 Rootsi krooni.
„Peame seda oma klientide jaoks heaks investeeringuks,“ teatas Folksami juht Anders Sundström firma veebilehel. „Meie strateegiline investeering on üle 5% ja me kavatseme ülejäänud osa sellest peaaegu 10 protsendist hoida pikka aega,“ jätkas ta.
Sundström tunnistas agentuurile SIX, et Folksam on ettevaatlik omanik. „Me oleme ettevaatlik ettevõte, mis ei ole harjunud suuri riske võtma. Nii on selge, et seda liiki omanik on vastutustundlik ja ettevaatlik omanik,“ jätkas ta.
Seotud lood
Ettevõtete esmaemissioonide kokkukuivamine
on pannud kokku kuivama ka professionaalide tasusid, kes neid IPOsid korraldavad
ning ettevõtteid börsile minema utsitavad.
SEB pank avalikustas oma läinud aasta
neljanda kvartali tulemused nädal aega varem, teatades 4 miljardi Rootsi krooni
suurusest tegevuskasumist ning plaanist tugevdada panga kapitalibaasi.
Rootsi suurpankade laenukahjumid võivad
kolme aasta jooksul paisuda 170 miljardile Rootsi kroonile ning kaks panka
peavad tõenäoliselt aktsiaid juurde emiteerima, kirjutab Rootsi
majandusleht Dagens Industri oma analüüsi põhjal tänases esikaaneloos.
Turuväärtuselt Põhjala suurim pank Nordea
tahab korraldada uusemissiooni 2,5 miljardi euro suuruses summas ning kärpida
dividendide maksmist.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.