Norby Telecomi suuromaniku Guido
Sammelselja sõnul ei saa maksuamet enam paindlikumaks muutuda, pigem tuleks
majanduse halvenedes küsida valitsuselt või seadusandjalt, mis lisavõimalusi on
plaanis ettevõtjale maksude ajatamises luua.
"Maksuamet täidab seadust. Maksuamet peaks rasketel aegadel leidma lisaressurssi, et suhtuda ettevõtetesse individuaalsemalt. Praegu on suhtlemine tavapärane, kuid alati saab igat ettevõtete vaadata individuaalsemalt ja vastavalt sellele teha maksuotsuseid," märkis ta.
Samas ei saa maksuamet Sammelselja sõnul iseenesest paindlikumaks muutuda. "Sellisel juhul on see juba küsimus valitsusele või seadusandjale – milliseid lisavõimalusi ettevõtjatele luuakse maksude ajatamises," ütles ta.
Pangad on Sammelselja ütlusel olnud seni väga koostööaltid, kuid praegune situatsioon on kõigile uus. "Pangad liiguvad sinnapoole, et nad vähemalt püüavad oma n-ö külmutatud või kinni keeratud ressursside tingimustes ettevõtjale vastu tulla. Kuid eks me kõik alles õpime selle uue olukorraga toimetulemist," lausus ta.
Sammelselja suurosalusega Norby Telecomil on üleval ligi 1,2 miljoni krooni suurune maksuvõlg. "See mõni päev on ja mõni päev pole. Siiani oleme hakkama saanud ilma selleta, et nad oleksid meil asunud arveid blokeerima. Oleme kokkuleppele saanud, maksnud niipalju kui on vaja," selgitas Sammelselg.
Tänane Äripäev kirjutas, et iga neljas ettevõtja on rahahädas ning maksuamet hoiab ettevõtjal n-ö nuga kõril. Ettevõtete hulgas on probleemsete klientide osakaal mitu korda suurem kui eluasemelaenu võtjate seas.